چاپ مطلب چاپ مطلب

مراقب باشیم ،هنرمندانه تبلیغ ضد دینی نکنیم!/فرهاد پردخته

همای گیلان:  لازم است قبل از آن که دشمنان و مخالفان، با روشهاى و شیوه‏هاى فرهنگى و هنرى پیچیده‏ى خود، چهره‏ى پیامبر اکرم(ص) را در اذهان مردمِ بى‏خبرِ عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوه‏هاى گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم و مکرّم، کار علمى و فرهنگى و هنرى و تبلیغى بکنند.                                                                    

download

قدرت‌های استکبار جهانی کتاب نوشتند، کار هنرى کردند، تبلیغات کردند، زور بخرج دادند، پول خرج کردند تا معنویت را در دنیا سلب کنند و از بین ببرند.

مراقب باشیم که دستهاى مزدور سعى مى‏کنند با توطئه‏ى فرهنگى و تبلیغاتى ارزش اسلام را از چشمها بزدایند و اسلام را سبک و خفیف کنند.

مسأله اصلی غرب، مقابله با اسلام و فرهنگ اسلام است و ما مسلمانان بایستى در مقابل تهاجم و هوچى‏بازى غرب و تبلیغات غربى بایستیم، تا بتوانیم راهمان را پیش ببریم.

مخالفت غرب با ما بخاطر اجرای احکام اسلام است.نباید بگذاریم که بی خبران و دشمنان، اسلام را تحریف کنند.

امروز دین مسلمانان به وسیله‏ى تهاجم فرهنگى دشمن و ترویج فساد و ظلم و بى‏ایمانى و بى‏بندوبارى در میان جوامع اسلامى که غالباً با ابتکار قدرتهاى ضدّ اسلامى و به کمک تبلیغات و رسانه‏هاى آنان و غیر آن انجام مى‏گیرد در خطر است.

یکی از کارهای استعمارگران، نزدیک کردن مسلمانان به ارزش‌های غیر اسلامی است.

امروز استکبار جهانى، نیروى علمى و خیل رجل خود را بسیج کرده تا بلکه بتواند با تفکّر و فرهنگ و ابزار دانش، تفکّر اسلامى را متزلزل کند و شرط ناکامى و ناتوانى استکبار این است که در این‏جا، همان گونه که اسلام فرموده است، عمل شود.

امروز همه عقاید سازنده و مجموعه احکام و مقررات اسلام، مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

مراقب باشید که دشمن، ایمان مردم را با وسایل فرهنگی هدف قرار داده است.

امروز همه‏ى کسانیکه به تدابیر قدرتهاى ضد دینى در مقابله با اندیشه‏ى ناب اسلامى آگاهى دارند، همبستگى مجموعه‏هاى مؤمن و پایبند به حقیقت درخشان اسلام و قرآن و تشیّع را قدر بدانند و مغتنم بشمارند.

علماى اسلام، روشنفکران مسلمان، نویسندگان، شعرا و هنرمندان در دنیاى اسلام، امروز وظیفه دارند تا آن‏جایى که توان آنها اجازه مى‏دهد، شخصیت نبى‏اکرم و ابعاد عظمت این وجود بزرگ را براى مسلمانان و غیر مسلمانان ترسیم کنند تا به اتّحاد امت اسلامى و به خیزشى که امروز در نسلهاى جوان امت اسلام به سوى اسلام مشاهده مى‏شود، کمک کند.

دشمن با تبلیغات و تهاجم فرهنگی در تلاش است تا قدرت سیاسی در کشور به دست

انسان‌های پرهیزگار و عادل نیافتد.

دشمن از ابزارهای تبلیغاتی پیشرفته علیه اسلام استفاده می کند.

دشمنان می خواهند با تبلیغات و جنگ روانی مانع از اجرای احکام اسلام شوند و ما باید با

تبعیت از اسلام مانع از رسیدن به هدف پلیدشان شویم.

هوشیار باشید که دشمن در حال ترویج کثرت و چندگانگی ، شکاکیت، تساهل و تسامح برای

بی اعتقاد کردن مردم است.

امروز دستگاههاى تبلیغاتى دشمن و جبهه دشمنِ نظام اسلامى با انواع و اقسام وسایل تبلیغاتى سعى مى‏کند اسلامِ سیاسى و اسلامِ عدالتخواه و اسلامِ اجتماعى را به عنوان چهره‏اى خشن در دنیا معرفى کند و مردم را به اسلامِ منزوى، اسلامِ تسلیم‏طلبانه و اسلامى که در مقابل متجاوز و ظالم و زورگو هیچ عکس‏العملى از خود نشان نمى‏دهد، سوق دهد.

دشمن اسلام در تلاش است تا سیاست را از معنویت جدا کند.

جوانان باید بدانند نزاعی که بین استکبار و اسلام وجود دارد برای این است که آنها می‌خواهند با تبلیغات علیه اسلام، آنرا منفور کنند و از بین ببرند.

گفتنی است که “ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضد ارزشی و روحیات عافیت‌طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال‌اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدا جوایز در قرعه‌کشی محصولات، ذائقه سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه گرایش‌های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن” ازجمله موارد موردانتقاد در مولفه های تبلیغاتی داخلی ما است.

استکبار جهانی هزارها فیلم سینمایى و بازى رایانه‏اى و امثال آن، با هدف زشت نمایاندن چهره‏ى اسلام و مسلمین، تولید و روانه‏ى بازارها ی داخلی کشورهای اسلامی الخصوص کشور ما مى‏کند و این‏ها همه علاوه بر جنایات آنان در تعرضِ به کشورهاى اسلامى و کشتارها در فلسطین و عراق و افغانستان و دخالت طلبگارانه‏ى آنان در کشورهاى اسلامى براى تأمین منافع نامشروع سیاسى و اقتصادى است و در این‌حال تسلیم در مقابل چنین دشمنى، کاملاً در نقطه‏ى مقابل حُکم خرد؛ و مقاومت تنها راه توصیه‏شده‏ى عقل و شرع است.


اهانت   به اسلام از دو جنبه قابل توجه است: مسأله‏ى تهمتى است که به اسلام متوجه شده است و این ایراد و این تهمت، ظلم به اسلام و بى‏انصافى درباره‏ى اسلام است و جنبه‏ى دوم قضیه، سیاستهاى پشت‏پرده‏ى است که هدفش بحران‏آفرینى مذهبى در دنیا، قرار دادن اصحاب ادیان مختلف و مذاهب مختلف در مقابل هم، جلوگیرى از همکارى ملتهایى است که داراى عقاید مختلفند، ایجاد جنگ، ایجاد درگیرى و ایجاد بحران، خواست قدرتهایى است که

ادامه‏ ى حیاتشان منوط به بحران‏آفرینى است.

امروزه تبلیغات ابزاری بر ضد فرهنگ ایرانی اسلامی است. درحالی‌که هنرمندان ما باید با صرف هزینه‌هایی ، جلوی این تهاجم را بگیرند نه اینکه امور هنری  را به‌عنوان ابزاری برای تهاجم فرهنگی و نهادینه کردن عناصر مخرب فرهنگی در ذهن مخاطب نا خواسته به کار گیرد.

 
 در تبلیغات از مفاهیم دینی و نیز عناصر و نمادهای فرهنگ ایرانی استفاده‌ می کنیم؛ اما نکته­ قابل‌تأمل این است که استفاده از مفاهیم دینی در  تبلیغات به شکل ترویج باورهای دینی نیست!

About سردبیر ارشد

Check Also

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی

فضای مجازی و تاثیرآن بر گسترش پدیده بدحجابی در جامعه ایرانی حجاب و عفاف، از …