چاپ مطلب چاپ مطلب

همراه با شور حسینی/ طنین فریاد«هیهات منا‌ الذله» و «لبیک یاحسین (ع)» در آسمان بارانی گیلان

همای گیلان:عاشوراییان استکتبارستیز گیلان فریاد «هیهات منا‌الذله» و «لبیک یاحسین (ع)» را در آسمان بارانی این استان علیه شمر زمانه طنین‌انداز کردند.
خبرگزاری فارس: طنین فریاد«هیهات منا‌ الذله» و «لبیک یاحسین (ع)» در آسمان بارانی گیلان

 تقارن ۱۳ آبان ماه با عاشورای حسینی پیام‌آور ایستادگی در  برابر ظلم و ظالم بوده و درس قیام امام حسین(ع) عزت و ایستادگی در برابر ظالم است.

میدان شهدای ذهاب رشت «شهرداری» از دقایقی پیش شاهد تجمع عاشوراییان استکبارستیز شده است که در خونخواهی از خون‌های به ناحق‌ ریخته شده مسلمانان جهان علیه شمر زمانه خود فریاد «هیهات منا‌الذله» و «یا حسین (ع)» را سر دادند تا درس بزرگ عاشورای حسینی را به جهانیان نشان دهند و اعلام کنند که تربیت یافته مکتب امام شهید خود هستند.

مردم سراسر گیلان امروز همزمان با عزاداری در سوگ اباعبدالله‌الحسین (ع) شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیست و مرگ بر انگلیس» را چاشنی این عزاداری کردند و نشان دادند که در مقابل شمر زمانه ساکت نمی‌نشینند.

*۱۳ آبان از فکر عاشورایی نشات گرفته است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری درباره تقارن روز ۱۳ آبان با عاشورای حسینی اظهار کرد: گردش ایام و تاریخ در عمل نشان داده که این مناسبت‌ها از عاشورا و از فکر عاشورایی تولد یافته است.

آیت‌الله محمدعلی امینیان افزود: با اقتدا به امام حسین (ع) و عاشورا، دانش‌آموزان به امام خمینی (ره) رهبر خود اقتدا کردند و فتح لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام تحقق ‌یافت.

وی با بیان اینکه ریشه انقلاب در عاشورا است، گفت:  تقویت ولایت‌فقیه نیز در عاشورا و امام حسین (ع) و خاندان اهل‌بیت سید الشهدا (ع) است، واجبی را که امام حسین (ع) برای آن جان گذاشت و اهل‌بیت را فدا کرد و با دشمن سازش نکرد.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه، ۱۳ آبان را روز دانش‌آموز، روز بسیج دانش‌آموزی، روز ملی مبارزه با استکبار، روز مرگ بر آمریکا، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام عنوان کرد.

*تحقق شعار آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، در ۱۳ آبان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز ۱۳ آبان را تجلی سه پرده از داستان مبارزات ملت ایران و نهضت حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: تبعید بزرگ‌مرد تاریخ ایران، شهادت دانش‌آموزانی که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را سیراب کردند و ظلم و جور حکومت پهلوی را فریاد زدند و نیز حماسه بزرگ فتح لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام، که مقتدای آنها این اقدام را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نام نهاد از مبارزات ملت ایران است.

هامون محمدی، با تاکید بر تبیین ماهیت قدرت‌های استکباری و چگونگی رخداد‌های تاریخی مذکور برای نسل جدید، تصریح کرد: نسل جدید با ایمان، شهادت‌طلبی، ایستادگی و غیرتمندی ملت ایران و جوانان عصر مبارزه با شیطان وی با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان ابهت پوشالی آمریکا شکسته شد، تصریح کرد: در این روز شعار حضرت امام (ره) که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» تجلی عینی یافت.

*روحیه استکبارستیزی ملت ایران برگرفته از مکتب حسینی است

امام جمعه آستارا نیز درباره اهمیت ۱۳ آبان و تقارن آن با روز عاشورا گفت: روحیه استکبارستیزی ملت ایران برگرفته از مکتب حسینی است.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا، شعار «هیهات مناالذله» عزاداران حسینی در ۱۳ آبان جاری را کوبنده‌تر خواند و افزود: مردم عزادار حسینی آستارا این شعار را کوبنده‌تر سر می‌دهند تا نشان دهند روحیه حسینی دارند.

وی صحنه کربلا را درس آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم دانست و بر ضرورت تبیین فرهنگ عاشورایی تاکید کرد.

*۱۳ آبان غرورآمیزترین صحنه انقلاب اسلامی است

فرمانده انتظامی گیلان نیز ۱۳ آبان را غرور‌آمیزترین صحنه انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: ۱۳ آبان نماد تنفر مردم انقلابی ایران از حرکت سلطه‌جویانه حاکمان آمریکا است.

ابراهیم قائدرحمتی افزود: حادثه تسخیر لانه جاسوسی بدون تردید غرورانگیزترین حرکتی است که فرزندان انقلاب اسلامی برای تسخیر دشمن انجام دادند و طبق فرموده امام(ره) انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول را به‌وجود آوردند.

وی تقارن ۱۳ آبان با عاشورای حسینی را پیام‌آور ایستادگی در  برابر ظلم و ظالم  دانست و تصریح کرد: درس قیام امام حسین(ع) عزت و ایستادگی در برابر ظالم است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در حقیقت انقلابی دیگر در بطن انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تبیین روند وقوع این حادثه نشان‌دهنده ماهیت ضد استکباری تفکرات امام خمینی (ره) و به تبع آن آحاد ملت ایران است.

وی همچنین از تامین امنیت عزاداران حسینی در روز عاشورای حسینی (ع) خبر داد.

*عاشورا مظهر ظلم‌ستیزی با استکبار است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز عاشورا و محرم را سرمشق مبارزه و مجاهدت و از خود گذشتگی و ایثار مردمان آزاداندیش و بزرگی دانست و اظهار کرد: عاشورا مظهر آزادگی و ظلم ستیزی با استکبار است.

حجت‌الاسلام مجتبی اشجری با بیان اینکه امروز آموزه‌های امام حسین(ع) در روز عاشورا سرمشق درس‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امروز دل‌های مردم ایران زمین از ایستادگی و مقاومت، جهاد و شهادت لبریز شده است.

وی با اشاره به اینکه اشک‌های خود را در داغ عاشورایی اباعبدالله‌الحسین (ع) سرازیر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان صحنه حضوری دیگر در لحظه‌های آزمایش و امتحان است که چگونه بر تحریم‌های ظالمانه و دون‌صفتی استکبار جهانی تحمل پیشه کنیم و او را به زانو در آوریم.

* ۱۳ آبان شکستن غرور پوشالی آمریکا 

استاد حوزه و دانشگاه نیز با بیان اینکه حضور پرشور مردم در تجمع روز ۱۳ آبان غرور آمریکا را جریحه‌دار می‌کند، گفت: تقویت روحیه عاشورایی و استکبار ستیزی از ویژگی‌های مدافعان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

حجت‌الاسلام محسن فداکار، ماه محرم را ماه آزادگی، حقیقت و عزت‌طلبی امام حسین(ع) دانست و افزود: واقعه تاسوعا و عاشورا برای همیشه ماندگار خواهد ماند و هر روز بر عظمت آن افزوده می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه خاطرنشان کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار،شهادت، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان یادآور خاطرات شعف‌انگیزی برای ملت ایران است، متذکر شد: باید آمریکایی‌ها و هواداران آنها بدانند که ملت ایران بر سر آرمان‌های خود با شهدا و امام شهدا ایستاده‌اند و فریب آنها را نمی‌خورند.

فداکار با بیان اینکه واقعه تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که اراده یک ملت بزرگ‌تر از تمام اراده‌ها است، ادامه داد: این اتفاق نشان داد که یک ملت بزرگ توان انجام هر کاری را دارد و می‌تواند با استقامت، مقاومت و پایداری در عرصه‌های مختلف به پیروزی، استقلال و سربلندی دست یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه عزت، اقتدار و افتخار امروز ایران  اسلامی در جهان را ناشی از مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم همیشه توطئه‌های دشمنان را نقشه بر آب کرده است.

به گزارش فارس، عزاداران شهرستان‌های رودبار، صومعه‌سرا، فومن، شفت، انزلی، آستارا، رضوانشهر، ماسال، تالش، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، املش، سیاهکل، رشت و دیگر نقاط گیلان امروز همزمان با عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) تجمع استکبارستیزی را برگزار کردند و فریاد «لبیک یا حسین (ع)» و هیهات منا‌الذله را در کنار شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست و انگلیس سر دادند/فارس

About

Check Also

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان مسئول کانون جوانان رضوی گیلان اذعان کرد: …