چاپ مطلب چاپ مطلب

مرحبا در نطق میان دستور: مجلس و دولت با حفظ وفاق و پرهیز از تنش و تقابل مشکلات کشور را حل کنند

همای گیلان:عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لازم است مجلس و دولت با حفظ آرامش، همدلی و تعاون بر مشکلات فائق آیند زیرا هرگونه تنش و تقابل موجب دلسردی و نگرانی مردم خواهد شد و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آن بهره خواهند جست.


خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا مرحبا در نشست علنی امروز (  یکشنبه، ۲۹ تیرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: از مردم شریف و با فرهنگ شهرستان مرزی بندر آستارا که با حضور حداکثری خود در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و با اکثریت قاطع آرا اینجانب را به عنوان امین و نماینده خود انتخاب کردند تشکر و قدردانی می کنم.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: امام عظیم شانمان در وصیت نامه سیاسی و الهی خود می فرمایند؛ قدر این ملت را بدانید و در خدمت گذاری به آنها به ویژه مستضعفان، محرومان و ستمدیدگان که نور چشم ما و ولی نعمت همه ما هستند فروگذار نکنید.

 وی با بیان اینکه امروز ما به نهضت خدمت‌رسانی به مردم نیاز داریم، ادامه داد: لازم است مجلس و دولت واحد با حفظ آرامش، وفاق و صمیمیت، همدلی و تعاون  بر مشکلات فائق آیند زیرا  هر گونه تنش و تقابل موجب دلسردی و نگرانی مردم خواهد شد و دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آن بهره خواهند جست.

 نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس، یادآور شد: بیانات روشنگرانه رهبری در این ارتباط و استفاده از تعبیر انقلابی ترین  مجلس بار مسئولیت ما نمایندگان را بیش از پیش سنگین تر می کند.

 مرحبا با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی، گفت: بر این اساس هر نماینده مجلس در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در تمامی مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند؛ در حال حاضر مسئله روز کشور مسئله اقتصادی است و گرانی، تورم، رکود و بیکاری که ناشی از نابسامانی های اقتصادی است عرصه را بر مردم تنگ کرده و معاش آنها را در تنگنا قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید بدانیم دیگر هیچ عذر و بهانه برای رفع مسئولیت و انداختن گناه به گردن دیگران پذیرفته نیست و اگر به موقع اقدام نکنیم فرصت جبران هم نخواهیم داشت؛ به جای نگاه به آن سوی مرزها باید بر قابلیت های بی نظیر کشور و ملت ایران تکیه کرد و با تدوین راهبرد قانونگذاری در تراز مجلس یازدهم و اجتناب از طرح‌ها و لوایحی که فقط وقت مجلس و کمیسیون ها را تلف می کنند بر مشکلات کشور متمرکز شد و با استفاده از قابلیت های نخبگان جوان راه‌حل‌های منحصر به فرد برای مشکلات کشور یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امروز دشمنان قسم خورده ملت ایران از  اطراف و اکناف جهان گرد هم آمدند و تمام توانشان را برای نابودی ما به کار گرفتند؛ رمز بقای ما عمل به وصیت امام راحل و رهنمودهای حکیمانه رهبری است و باید از ظرفیت فراموش شده  جوانان تحصیل کرده نخبه که در وانفسای بیکاری خانه نشین شده اند استفاده کرد.

 وی افزود: این  را می پذیریم که برخی از مشکلات اقتصادی توسط دشمن ایجاد شده است ولی این را هم باید بپذیریم که بخش عمده مشکلات ناشی از ضعف مدیریت ها و ندانم کاری ها است؛ تبعیض و سوءاستفاده های مالی مردم را دلسرد می کند و بنیان پیشرفت و خلاقیت را می سوزاند و غم و اندوه را در دل مردم رنج دیده دو چندان می کند؛ در حال حاضر تناسبی میان هزینه و درآمد بخش اعظمی از جامعه وجود ندارد که دولت باید برای آن چاره اندیشی کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس ادامه داد: مردان بزرگوار حوزه انتخابیه در اقدامی معنادار امانت شان را به یک فرزند شهید با پیشینه انقلابی سپردند  این امر علاوه بر اینکه نشان از علاقه این مردم انقلابی به ایثارگران و فرزندان انقلاب دارد به این امید است که شاید کاستی ها و مشکلاتی که این شهر مرزی راهبردی را درگیر کرده است مورد توجه قرار گیرد و رفع شود.

 وی با اشاره به برخی از مسائل حوزه انتخابیه، گفت: آستارا با دارا بودن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی که حتی در ایام تحریم هم فعال  هستند در یکی از زیباترین نقاط کشور قرار گرفته که زیباترین مواهب طبیعی خدادادی را دارا است و مردمانی نجیب و شریف دارد که صادرات شان فرهنگ و ادب است؛  این شهر  قبل از دارالفنون دارای مدرسه با اسلوب جدید بود اما متاسفانه از کاروان پیشرفت عقب مانده است.

مرحبا یادآور شد: چرا باید بندری داشته باشیم که اداره کل بندر و کد گمرکی نداشته باشد. راه آهن ما در راهبردی ترین قسمت به راه آهن کشور همسایه متصل می شود و کاربری راه آهن برای ۲۵ سال به کشور همسایه واگذار شده است در مورد اصل قرارداد حرفی نیست اما در مورد نحوه اجرای تعهدات و حفظ منافع ملی حرف زیاد است و من به وظیفه نظارتی خود عمل می کنم؛ راه آهن هنوز گمرک ندارد و  کالاها برای انجام تشریفات به اداره کل گمرک حمل می شوند که در آن حرف و حدیث بسیار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی  سالها پیش تصویب شده اما فقط یک تابلو نصیب ما شده  چرا کد منطقه داده نمی شود پروژه های جمع آوری فاضلاب و  مرکز فرهنگی نیمه کاره رها شده اند؛  در یکی از پر باران ترین نقاط کشور  آب برای خوردن  نداریم و روستاهای ما با بی آبی گسترده روبرو هستند.

 وی افزود: علیرغم گردشگر پذیر بودن و دارا بودن مواهب طبیعی،  سرمایه گذاری مناسبی در صنعت گردشگری  نشده و از این تریبون از سرمایه گذاران دعوت می کنم تا در این شهر زیبا  سرمایه گذاری کنند؛  از همه بدتر جوانان تحصیل کرده و توانمند ما در منازل  نشسته اند و بیکار گذر عمر را تماشا می کنند چرا با این همه ظرفیت نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم از مسئولان امر درخواست دارم با راه اندازی گمرک در بندر و  راه آهن و تخصیص کد گمرکی به تسهیل امر تجارت کمک کند

 نماینده مردم آستارا در مجلس  گفت: همچنین تخصیص کد منطقه ویژه و راه اندازی آن به صنایع کمک شایانی خواهد کرد و البته خواستار تبدیل اداره بندر به اداره کل هستیم؛  تشدید نظارت بر راه آهن، تکمیل پروژه فاضلاب و  مرکز فرهنگی، تکمیل ورزشگاه وحدت آستارا خواسته مردم حوزه انتخابیه است و بندر آستارا می‌تواند مکمل بنادر جنوبی باشد و در صورتی که سرمایه گذاری و توجه ویژه شود خدمت شایانی به کشور خواهد کرد؛ جاده های روستایی از بین رفته اند و از انفال به خوبی حفاظت نمی شود درخواست دارم ظرفیت های خالی موجود در ادارات احصا و در اختیار جوانان بومی قرار گیرد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم

دریادار تنگسیری: حتی نام «خلیج فارس» را با کسی تقسیم نمی‌کنیم سردار تنگسیری روز دوشنبه …