چاپ مطلب چاپ مطلب

مسئولین ستاد بحران در کشور، استان گیلان بیمار است انرا دریابید/تا دیر نشده به داد مردم گیلان برسید/سیدرضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان،امشب نمیدانم از کجا شروع کنم،چگونه بنویسم، بغض سنگینی در سینه دارم و دستانم برای نوشتن یاری نمیکند.نمیدانم از بیماران کورنایی گیلان بنویسم که دارفانی را وداع گفته و خانواده هایشان مصیبت بزرگی را تحمل میکنند یا از کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی بگویم که مردم و عزیزان مارا هدف قرار داده ، نمیدانم از پزشکان و پرستاران تجهیز نشده بیمارستان های استانم بگویم یااز مشکلات خانواده ها و مردان و زنان گرفتار و بی پول شب عید بنویسم…!!!
نمیدانم از چند پرستار و پزشک مظلومی که بخاطر ایثار و فداکاری به کشور جانشان را از دست داده اند بگویم یا از الکل و مواد ضدعفونی کننده ای که در داروخانه ها کمیاب شده است بنویسم.!
در یک سال گذشته با توجه به افزایش قیمت ها و چند برابر شدن قیمت مسکن و اجاره خانه ها مردم عزیزمان به اندازه کافی در فشار و مشکلات اقتصادی بسر میبرند که متاسفانه مشکلات و خطرات این ویروس نیز عرصه را بر مردم ما تنگ کرده است و دیگر رمقی برایشان باقی نمانده ، بسیاری از افراد کارگر و کاسب بازار هستند و به وضوح دیده میشود اگر روز کار نکنند شب پول خرید نان را ندارند. مردم گیلان روزهای سختی را پشت سر میگذارند. حالا هم در شب عید به ناچار برای حفظ سلامتی خود و دیگران و بنا به ضرورت باید کار و محل کسب خود را رها کنند و در منزل بمانند…
پرستاران و پزشکان ما از تجهیزات کاملی برخوردار نیستند و متاسفانه بخاطر کمبود امکانات تعدادی از انها به ویروس کورنا مبتلا شدند و متاسفانه جان عزیزشان را از دست دادند، مردم گیلان شرایط خوبی ندارند و حتی از امکانات اولیه که ماسک ، الکل و مواد ضدعفونی کننده است محرومند .
در روزهای اخیر شاهد بودیم با وجود اینکه عده زیادی جان خود را از دست داده اند و بسیاری در بیمارستانها با مرگ دست و پنجه نرم میکنند، اما عده ای بدنبال احتکار و سود جویی بیشتر از تجهیزات پزشکی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده بودند. این روزها یاد خاطرات رزمندگان و شبهای عملیات که یکدیگر را در اغوش میگرفتند و از هم خداحافظی میکردند افتادم ، یاد خاطرات رزمندگان در عملیات سرپل ذهاب، قادر ۲، کربلای ۵، عملیات سخت مائوت عراق و خاطرات بیش از ۲۶۰۰ روز جبهه یک رزمنده افتادم، یاد فداکاریهای شهدا و ایثارگران و ازادگان کشورم افتادم…
قرار بود راهشان ادامه داشته باشد…
قرار نبود هم وطن ما روی تخت بیمارستان جان دهد ولی احتکار صورت گیرد و بخاطر سود بیشتر ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مردم نرسد. با توجه به اینکه هموطنان گیلانی ما روزهای سخت و دشواری را سپری میکنند عده ای از استانهای دیگر به فکر گذراندن تعطیلاتشان در گیلان هستند با وجود هشدار مکرر مسئولین کشوری درباره سفر به نقاط مختلف به ویژه استان های شمالی، گزارش‌ها حاکی از ان است همچنان عده‌ای تلاش می‌کنند به این مناطق سفر کنند و اصلا خطر شیوع ویروس کورنا را جدی نگرفتند.در هر خیابانی پرده سیاه به چشم میخورد انسانهای زیادی در روزهای اخیر جان به جان افرین تسلیم کرده اند و تعداد زیادی هم در تخت های بیمارستان ها هستند با توجه به شدت بحران مسئولین عزیز شهرستانی همه تلاش خود را انجام داده اند اما کافی نبود.مسئولین عزیز کشوری ، مسئولین ستاد بحران تا دیر نشده به داد مردم گیلان برسید. اعلام وضعیت فوق العاده کنید.وضعیت استان گیلان قرمز است. گیلان بیمار است انرا دریابید.

✍️سیدرضا میرحسینی
مهندس عمران …مربی و داور ورزشی

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …