چاپ مطلب چاپ مطلب

مسئول آتش نشانی شهرداری املش:پرداخت به موقع حقوق و مطالبات دوره قبل موجب انگیزه پرسنل آتش نشانی این شهرداری شده است

اختصاصی همای گیلان:روزها،ساعت ها وثانیه ها می گذردتا حوادثی رخ دهدودرصفحات تاریخ ماندگارشود.

۷مهردر تقویم ایرانی روز آتش نشان وایمنی است .این روز به نام آتش نشانهایی می باشدکه هفتم مهر۱۳۵۹در جریان حریق ناشی از حمله هوایی عراق به پالایشگاه آبادان کشته شدنداز آن پس هر ساله این روز به نام روز آتش نشان وایمنی نامیده می شود.شهرداری املش هم در این روزاز پرسنل خود تقدیر نمود این مراسم با حضور رنجبرشهردار املش، پاکیزه مسئول آتش نشانی این شهرداری وجمعی ازکارکنان برگزار شد. در انتهای این مراسم خبرنگار ما بارسول پاکیزه مسئول آتش نشانی شهرداری املش گفتگویی انجام داده است که با هم آن را می خوانیم:

س:سلام لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

ج: با سلام خدمت شما جناب آقای علی پور مدیر مسئول همای گیلان بنده رسول پاکیزه مسئول آتش‌نشانی شهرستان املش هستم

س: لطفا در مورد میزان رخدادهایی که در شهر املش به وقوع پیوست توضیح بفرمایید

ج:الحمدالله در شهر املش تعداد و میزان رخدادها حداقلی داشتیم و میانگین رخدادها درماه شاید دو مورد یا کمتر باشد. البته حوادث در فصول گرم سال کمی بیشتر است.

 

س: چقدر زمان می برد تا خود را به محل حادثه برسانیدوچگونه با مردم ارتباط برقرار می کنید؟

ج:ارتباط مردم اکثراً تلفنی می باشد سه خط تلفن در آتش نشانی داریم علیرغم اینکه اکثر مردم با این حقیر  و پرسنل آتش نشانی شناخت دارند و حتی به موبایل بنده و یا پرسنل تماس می‌گیرند اما در خصوص تایم رسیدن به محل حادثه بستگی به میزان مسافت دارد امااز ایستگاه آتش نشانی حداقل سه دقیقه تا محل حادثه زمان می برد.

س: آیا امکانات شما جوابگوی تقاضای مردم می باشد؟چه تعدا دنیرودر آتش نشانی مشغول هستند؟

ج: قطعا امکانات آتش نشانی رضایت‌بخش و پاسخگوی مردم نیست.

تعداد نیروهای مشغول در آتش‌نشانی( نیروها ،رانندگان به همراه مامورین آتش نشانی) ۱۱ نفر می باشد که در هر کشیک ۲۴ ساعته یک نگهبان نیز حضور دارد.

س: محدوده خدمات رسانی آتش نشانی املش کجاست؟

ج:فعالیت آتش نشانی شهرداری املش فقط محدود به شهر نمی باشد بلکه تمام شهرستان را پوشش می دهد.

س: نیروهای شما را از نظر تخصص و آمادگی چگونه ارزیابی می کنید و آیا همواره آموزش های جدیدی می بینید؟

ج: نیروهای آتش‌نشانی دربحث ایمنی آمادگی دارد اما در بحث امدادی نیاز به آموزش های خاص خود می باشند.

 

س: چه فعالیت هایی را در راستای آموزش شهروندان داشته اید؟

ج:به مدت ۱۰ سال و اندی است که آتش نشانی املش جهت آموزش اطفای حریق به دانش‌آموزان (دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و دبستان،راهنمایی ودبیرستان )و نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر ادارات شرکت ها (کارخانه چای و…)و مساجدو محلات اقداماتی را به عمل آورده است.

 

س: مشکلات پیش روی آتش نشانی املش؟

ج: مشکلات آتش نشانی بی کیفیت بودن یک دستگاه خودروی فوتون آتش نشانی است که رضایت بخش نیست لذا در حین انجام ماموریت ما به مشکل برمی‌خوریم علی الخصوص  مناطق ییلاقی که در خصوص ایمنی وابسته به املش می باشند و به دلیل صعب‌العبور بودن قادر به کار نمی باشند که در نهایت ما شرمنده مردم می شویم.

 

س: اگر خدای ناکرده حادثه برای آتش نشانان اتفاق افتاد چه تعهدی در این خصوص وجود دارد؟

ج:شهرداری کلیه پرسنل آتش نشانی را علیرغم بیمه تامین اجتماعی بیمه تکمیلی نیز نموده است که ان شاالله در پناه خدای تبارک و تعالی اتفاقی برای همکاران آتش‌نشانی نیفتد.

س: تغییراتی در زمان شهرداراین دوره ،در خصوص مکان ساختمان آتش نشانی داشتید در این مورد توضیح می فرمایید؟

ج:جایگاه آتش نشانی الحمدالله با همت و تدبیرمهندس رنجبر، شهرداراملش ، به دلیل مشکلات ترافیکی  که در خیابان انصاری ،در ورودی منطقه انارستان محله داشت  و همچنین  به دلیل فرسودگی سقف ساختمان جابجا گردید که هم اکنون ایستگاه آتش نشانی در منطقه کیازنیک می باشد و در حال حاضر نیز فضای آتش نشانی از امکانات مناسبی  برخوردار است که جا دارد از شهردار محترم تقدیر و تشکر شود.

س: در خصوص وضعیت حقوق به موقع پرسنل آتش نشانی نیز توضیحاتی به طور خلاصه مطرح نمایید ؟

ج: از زمان بدو ورودمهندس رنجبر تاکنون در بحث حقوق به موقع ،هیچگونه مشکلی وجود ندارد و نیز با تلاش شهردار محترم پرسنل نشانی بخشی از معوقات دوره های قبل  را نیز دریافت نموده اند ضمن آنکه از دریافت اضافه‌کاری نیز بی بهره نبودند .خدارا شکر کلیه پرسنل آتش نشانی و شهرداری از بابت حقوق به موقع  رضایت کامل دارند.

 

س:اگر مطلبی پیرامون مسائل آتش نشانی و موارد دیگر در ذهن خود دارید به عنوان سوال آخر بفرمایید؟

ج: بنده نیز  هفتم مهرماه را که روز ملی آتش‌نشانی می‌باشد به همه همکاران آتش‌نشان در سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و همچنین یاد و خاطره شهدای آتش نشان را گرامی می دارم واز شما مدیر مسئول محترم همای گیلان هم که وقتتان را در اختیار این حقیر قرار دادید و از اینکه توجه به قشر ایثارگر و زحمتکش آتش نشانی دارید بسیار سپاسگزارم وآرزوی موفقیت برای شما و همکارانتان در عرصه خبری را دارم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار

تحصیلات راه یافتگان به مجلس دوازدهم چیست؟! + نمودار  همای خبـر – نقل از فرهیختگان:نگاهی …