چاپ مطلب چاپ مطلب

مسئول حفاظت اراضی شهرسازی گیلان خبر داد جلوگیری از تصرف ۷۰ هکتار از اراضی دولتی در لنگرود

خبرگزاری تسنیم: مسئول حفاظت اراضی راه و شهرسازی گیلان از جلوگیری تصرف ۷۰ هکتار اراضی دولتی در لنگرود خبر داد.

به گزارش  همای گیلان به نقل ازخبرگزاری تسنیم از رشت، جاویدفلاح کریمی ظهر امروز در نشست راه و شهرسازی گیلان، اظهار کرد: تعدادی از سودجوان در منطقه کیاکلایه لنگرود با تجاوز به عرصه قصد تصرف ۷۰هکتار از اراضی دولتی را داشتند که برابر دستور قضایی و پیگیری‌های مداوم از تصرف آنها جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه تصرف این اراضی بدون مجوز قانونی بود، افزود: با هوشیاری واقدام به موقع و براساس دستور قضایی از تصرف آنها جلوگیری و در اختیار راه و شهرسازی گیلان قرار گرفت.

مسئول حفاظت اراضی راه و شهرسازی گیلان از باز پس گیری ۸۱۹ مترمربع از اراضی دولتی تصرف شده درلنگرود خبرداد و گفت: این زمین در منطقه موبندان لنگرود توسط فرد حقیقی به زمین کشاورزی تبدیل شده بود که با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی خلع ید و به منابع دولتی برگردانده شد.

فلاح‌کریمی با بیان اینکه این املاک و اراضی ملی و متعلق به همه مردم است، تصریح کرد: مردم با همراهی و کمک خود می توانند هرگونه تعرض و تصرف اراضی ملی را به دستگاه های ذیربط گزارش دهند.

وی از مردم خواست بدون استعلام از اداره‌کل راه و شهرسازی هیچگونه معامله زمین و یا ملک انجام ندهند و قبل از خرید ملک از ملی نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

مسئول حفاظت اراضی راه و شهرسازی گیلان، معامله کنندگان باید قبل از هرگونه عقد قرار دادی درباره خرید وفروش اراضی مزبور از اداره‌ها وسازمان‌های منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، راه وشهرسازی به طریق مقتضی اطلاع حاصل کنند و تائیدیه شوراها ودهیاری‌ها ذیل قراردادهای اراضی مذکور دلالت بر قانونی بودن معامله ندارد.

فلاح‌کریمی از شهروندان گیلانی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تماس ۷۲۲۲۰۱۲ با پیش‌شماره ۰۱۳۱ و یا به شماره پیامک ۱۰۰۰۰۰۱۴۱ اطلاع دهند.

About

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …