چاپ مطلب چاپ مطلب

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان: کسبه هنگام نماز بازارها را تعطیل کنند

همای گیلان: حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی عصر امروز در نشست با بازاریان و کسبه این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود، اظهار کرد: نماز عبادتی است که انسان را به آرامش می‌رساند.

13940713000427_PhotoA

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز انسان را از زشتی‌ها و منکرات دور می‌کند، افزود: نماز یکی از فرائض دینی بوده که با اثر بازدارندگی انسان را از گناه و هر گونه آلودگی و خطا دور می‌کند.

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان بر ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه و فضیلت آن تأکید کرد و گفت: ترویج اقامه نماز موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی در اجتماع می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه همه باید در راستای ترویج نماز تلاش کنیم، تصریح کرد: نماز و نیایش کلید رستگاری و هدایت انسان بوده و موجب نزدیکی روحی و معنوی نمازگزار با معبود می‌شود.

حجازی با بیان اینکه نمی‌توان شخصی را به زور نماز خوان کرد، افزود: امیدواریم بازاریان و کسبه برای تبلیغ نماز در هنگام اذان بازارها را تعطیل کنند و برای برپایی نماز جماعت به نزدیک‌ترین مسجد بروند.

وی لنگرود را مهد افراد متقی و زاهد مانند مرحوم آیت‌الله شمس دانست و خاطرنشان کرد: بهتر است در زمینه توجه به نماز الگوی دیگر شهرستان‌ها باشیم.

فرماندار لنگرود نیز در ادامه نشست مذکور با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: ابعاد شخصیتی، سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س) می‌تواند الگوی تمام جهان باشد.

رضا جوادپور با قدردانی از حضور مردم لنگرود در پای صندوق‌های رأی یادآور شد: در انتخابات هفتم اسفند مردم لنگرود بیش از ۷۵ درصد مشارکت داشتند که نشان از درایت و ولایت‌پذیری آنها است.

وی نماز را آرامش‌بخش جان خواند و یادآور شد: اهمیت دادن به فریضه نماز موجب می‌شود تا انسان برای خدمت به مردم و رضای پروردگار پیشگام باشد.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …