چاپ مطلب چاپ مطلب

مسافران نوروزی بیایند یا نیایند!؟/گیلان،آماده نوروز ۹۴ است!؟

همای گیلان:در روزهای پایانی سال ۹۳ آنچه به ذهن خطور می کند این است که آیا مقدمات سال جدید در استان فراهم شده است یا نه؟آیا همه چیز برای اینکه این استان غنی،پذیرای مسافران نوروزی باشد و از حداکثر ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان بهره مند گردد،تعبیه شده است یا باز..

یکی از مظاهر تمدن نزد هر ملتی، جشن هاست. ایرانیان در دوران باستان، جشن های دینی متعددی داشتند. با فراگیری اسلام در میان ایرانیان، برخی از جشن های گذشته فراموش شد و بعضی به حیات خود ادامه داد.

در روزهای پایانی سال ۹۳ آنچه به ذهن خطور می کند این است که آیا مقدمات سال جدید در استان فراهم شده است یا نه؟آیا همه چیز برای اینکه این استان غنی پذیرای مسافران نوروزی باشد و از حداکثر ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان بهره مند گردد،تعبیه شده است یا باز هم برنامه ای نداریم و نوروز مبارکمان باد.

،صنعت گردشگری از اهمیت خاصی برخوردار است و نقش فعال و مؤثری در ساختار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورها بازی می‌کند.

صنعت گردشگری نه تنها یکی از پردرآمدترین صنایع‌ جهانی است بلکه یکی از اشتغال‌زاترین صنایع نیز می‌باشد.

یکی از عواملی که می‌تواند موجب‌ توسعه صنعت گردشگری استان گیلان شود تشکیل تعاونی‌های مرتبط با صنعت گردشگری است.

استان گیلان و شهرستان رشت در روزهای پایانی سال و در آستانه آغاز سال نو ، نیاز به انجام اقداماتی ضروری و فوری دارد تا هم برای شهروندان گیلانی و هم برای مسافران و گردشگران نوروزی پر جاذبه و دیدنی باشد.

سالهاست که بسیاری از هموطنان عزیزمان ، تعطیلات نوروزی خود را در رشت و شهرستان های پر جاذبه و در میان مردم میهمان نواز و با فرهنگ این استان سپری می کنند.

اما آنچه در حال حاضر موجب نگرانی است ، وضعیت کنونی رشت و برخی از شهرستان های استان است که نه زیبنده مردم شریف گیلان و نه زیبنده مسافران و گردشگران نوروزی است چاله های فراوان، کند و کاری های نا به هنگام ، سد معبرهای آنچنانی ، دست فروشی های متعدد و بی سر و سامان ، نبود سطل های مناسب برای زباله و … همه و همه می تواند از زیبایی ها و جاذبه های گیلان بویژه کلانشهر رشت بکاهد که اگر هرچه زودتر برای رفع نواقص و معایب موجود در رشت و دیگر مناطق چاره اندیشی نشود ، می تواند خسارات فراوانی را بر استان گیلان و اقتصاد آن وارد آورد .

شایسته است مسوولان محترم استان و شهرستان ها ، خصوصا شوراها و شهرداری ها ، در سایه تعامل و همکاری با دیگر سازمان ها و دستگاه ها ، از فرصت کوتاه باقیمانده استفاده کنند و با تصمیماتی خردمندانه و اقداماتی بایسته ، رشت و استان را برای آغاز سال نو ، آنچنان که باید آماده و مهیا نمایند ./تابناک

download DSCN2614 download (1)

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: برای نظارت بر بازار گیلان ۱۰ هزار بازرسی انجام شده است

مدیرکل صمت گیلان: برای نظارت بر بازار گیلان ۱۰ هزار بازرسی انجام شده است مدیر …