چاپ مطلب چاپ مطلب

مستند «چهل منبر» در لاهیجان آماده نمایش شد

همای گیلان: فیلم مستند کوتاه «چهل منبر» با اتمام مراحل تدوین و صداگذاری به عنوان یکی از تازه‌ترین تولیدات انجمن سینمای جوان لاهیجان آماده نمایش شد.

خبرگزاری فارس: مستند «چهل منبر» در لاهیجان آماده نمایش شد

 فیلم مستند کوتاه «چهل‌منبر» درباره مراسم مذهبی این شهرستان است که در شب تاسوعای حسینی در لاهیجان برپا می‌شود.

مستند مذکور ساخته نواب محمودی از فیلمسازان و مدرسان فعال انجمن سینمای جوان بوده که نویسنده فیلمنامه و کارگردان نمایش چهل‌منبر نیز است.

فاطمه نقدی کار تحقیق نمایش را به‌ عهده داشته و نواب محمودی و مهدی شایان به عنوان تصویربرداران و شهریار بنی‌اسدی و سامان حسنی دستیار تصویر‌بردار و رضا پیرکلیمانی صدابردار و محمد وهابی دستیار کارگردان هستند.

همچنین انیمیشن کوتاه «مرد و گربه» توسط اسماعیل جباری از انیمیشن‌سازان فعال لاهیجانی و سرپرست گروه انیمیشن کهن این شهرستان در سینمای جوان ساخته شد.

این انیمیشن کوتاه در زمان ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه به صورت تکنیک «کات‌اوت دو بعدی» ساخته شده و موضوع آن درباره زنی است که هر شب به همسرش کیسه زباله می‌دهد و از او می‌خواهد که به موقع کیسه را دم در بگذارد، اما مرد سر به هوا کیسه زباله را دیرتر از موعد مقرر کنار در می‌گذارد و این مسئله موجب درگیری او با گربه ولگرد می‌شود و …

نویسنده فیلمنامه و تهیه کننده انیمیشن مذکور محمد وهابی با کارگردانی، مدل‌سازی،‌ تدوین، کامپوزیت، استوری بورد، انیماتور و طراحی اسماعیل جباری است.

انجمن سینمای جوان ایران دفتر لاهیجان نیز مجری طراحی انیمیشن مرد و گربه است.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …