چاپ مطلب چاپ مطلب

مسکن مهر و دغدغه بی مهری علیرضا مددی مژدهی مدیرعامل تعاونی مسکن مهر و بازرس اسبق اتحادیه مسکن مهر رشت

اختصاصی همای گیلان:باتوجه به توضیحات گذشته درخصوص نحوه شکل گیری مسکن مهر رشت ومشکلات و معایب گذشته و بررسی زحمات مدیران تعاونی و همچنین تحمل بی سابقه مردم فهیم و با فرهنگ رشت در پی طولانی شدن چندین سال تحویل واحدها به راستی می توان گفت مردم رشت و اعضاء تعاونی بسیار بسیار سختی دیده و با تحمل زیاد خود به امید خانه دار شدن فقط تحمل کردند و تحمل .
مشکل فقط در طولانی شدن ساخت تحویل واحدها نبود به علت همین طولانی شدن و تورم افسارگریخته کشور باعث افزایش قیمت ها شده و همچنین بحران مالی بانکهای عامل و دیر پرداخت کردن سهم الشرکه بانک مسکن مزید بر علت شد و باز هم مدیران تعاونی ها با تعامل خوبی که با مردم برقرار کرده بودند و مردم فهیم رشت مبنا را بر اعتماد نهادند و باز هم تحمل کردند .
هرچند برخی از پیمانکاران پس از زخمی کردن کار بعلت تورم وگرانی قادربه ادامه کار نبوده و ترک کار را ترجیح دادده اند که بسیاری از اعضاء به این علت آسیب دیدند . و یا اصلا هنوز پس از گذشت ۱۱سال صاحب خانه نشدند متاسفانه .
اما مشکل به اینجا خاتمه نیافت : چون پس از تحویل واحدها به مردم سختی کشیده و با فرهنگ عضو تعاونی نواقص ساختمان را ( اعم از آسانسور ، ترک دیوارها ، نشت آب سرویس های بهداشتی ، نمای ساختمان….. )
دردها و رنج های جدیدی بود که به کل شیرینی و حلاوت خانه دار شدن را گرفت .
ولی باز هم بحمدالله مردم با فرهنگ رشت با تعامل و پیگیری مدیران تعاونی و کمک های اداره تعاون و راه وشهرسازی موفق شدن برخی ازاین نواقص را جبران کنند .
و البته از مزایای تعاونی های مسکن مهر نباید غافل شد مهم ترین ویژگی به دست آمده ارتقاء روحیه تعاون و همکاری و کارهای جمعی بود که در برنامه چهارم توسعه جمهوری اسلامی ایران مدنظر رهبر معظم بوده و به حمدالله بسیار عالی اجرائی شد .
و امیدواریم در آینده نزدیک با استفاده ازاین تجارب و دعوت مردم فهیم رشت به کار جمعی و تعاونی شاهد پیشرفت فرهنگی و اقتصادی بهتری در شهر زیبای مان باشیم .

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …