چاپ مطلب چاپ مطلب

مشایی از احمدی نژاد جدا شده است؟

همای گیلان: خبر قطع ارتباط احمدی نژاد و مشایی این روزها در حالی مطرح است که به باور برخی از سیاسیون فعالیت های رییس جمهور سابق بیش از گذشته رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کرده است.


گیلان آنلاین: خبر قطع ارتباط احمدی نژاد و مشایی این روزها در حالی مطرح است که به باور برخی از سیاسیون فعالیت های رییس جمهور سابق بیش از گذشته رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کرده است.

به نوشته «آریا» جدایی محمود احمدی نژاد از رحیم مشایی خبری است که این روزها نزدیکان رییس جمهور سابق از آن سخن می گویند.این خبر اولین بار چندی پیش از زبان داوود احمدی نژاد مطرح شد.بردار رییس دولت دهم در اظهار نظری غیرمنتظره از تمام شدن این رابطه خبر داده و گفته است«به برادرم گفتم تا مشایی و اطرافیانش را دور نریزی، ما نیستیم. البته همین دیروز شنیدم که اینها را ریخته دور و مشایی و بقایی را دک کرده است.»

وی همچنین درباره کاندیداتوری محمود احمدی نژاد گفته بود:«احتمال کاندیداتوری برادرم در انتخابات ریاست جمهوری آینده، خیلی زیاد است و با روندی که آقایان فعلی در پیش گرفته و اوضاعی که درست کرده اند، مردم در حال گرایش به احمدی نژاد هستند.»

موضوع قطع رابطه محمود احمدی نژاد از مشایی اما امروز باردیگر به نقل از احمد خورشیدی پدر داماد احمدی نژاد مطرح شده است .

وی گفته است«علت کنار کشیدن تعداد قابل توجهی از اصولگراها از حمایت آقای احمدی‌نژاد، مشایی بود، الان می‌بینم آقای احمدی‌نژاد خیلی اسمی از آقای مشایی نمی‌برد و دفتر کارش از او جدا شده است و حداقل ارتباط سیاسی که آن موقع بوده کمرنگ‌تر شده است. وضعیت اصولگراها مثل قبل نیست، قبلا دولت دستشان بود، احساس قدرت داشتند الان اینطور نیست.»

مشایی برای همیشه از سیاست کناره گیری کرده است

البته اگرچه داوود احمدی نژاد و احمد خورشیدی از جدایی محمود احمدی نژاد و مشایی خبر می دهند اما علی اکبر جوانفکر مشاوررییس جمهور سابق در گفتگو با خبرگزاری آریا نه تنها این جدایی را تکذیب کرد بلکه از کناره گیری همیشگی رحیم مشایی از سیاست خبر داد.

وی گفته بود«روابط برادرانه و دوستانه میان آقای احمدی نژاد و آقای مشایی بسیار مستحکم است و هیچگاه تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار نداشته است . سوابق کاری آقای مشایی نشان می دهد که ایشان همواره یک شخصیت فرهنگی و پژوهشی بوده است . مدیریت رادیو ، معاونت فرهنگی شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی از جمله سوابق برجسته خدمتی ایشان است که فعالیت همه آنها فرهنگی و غیر سیاسی است. حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری نیز بنا به خواست دکتر احمدی نژاد بود و الا خود ایشان تمایلی به شرکت در انتخابات نداشت. جوانفکر در فکر می کنم آقای مشایی برای همیشه از سیاست کنار کشیده باشد و بعید می دانم که بار دیگر در این عرصه حضور پیدا کند.»

جوانفکر درباره کاندیداتوری احمدی نژاد هم گفته بود«احمدی نژاد سرباز ملت ایران و نظام اسلامی است و هر گاه شرایط کشور اقتضا کند و رهبری معظم انقلاب نیز بر آن مهر تایید بزنند ، ایشان به وظیفه خود عمل خواهد کرد.»

هیچ نشانه ای از جدایی احمدی نژاد و مشایی دیده نمی شود

در همین حال صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران به خبرگزاری آریا گفته بود «ما نمی توانیم به صحبت های آقای داوود احمدی نژاد درباره جدایی مشایی و احمدی نژاد استناد کنیم چراکه ایشان بیشتر امید و آرزوهایشان را مطرح کرده اند .علاوه بر آقای داوود احمدی نژاد بسیاری از اصولگرایان هم آرزوی به هم ریختن رابطه محمود احمدی نژاد با مشایی و بقایی دارند اما با این وجود هیچ علائمی دیده نمی شود که این رشته انس و الفت گسسته شده باشد.»

وی اظهار داشت:«مشکل اصولگرایان استقلال آقای احمدی نژاد و رابطه اش با مشایی است لذا از یک سو ۱۰میلیون رای ، این طیف را وسوسه می کند تا به احمدی نژاد متصل شوند و از سوی دیگر استقلال احمدی نژاد مانعی است برای ایجاد پیوند بین اصولگرایان و آقای احمدی نژاد.»

اما خبر قطع ارتباط احمدی نژاد و مشایی این روزها در حالی مطرح است که به باور برخی از سیاسیون فعالیت های رییس جمهور سابق بیش از گذشته رنگ و بوی انتخاباتی پیدا کرده است ، البته نشانه هایی که پیرامون احمدی نژاد دیده می شود همگی براین تحلیل صحه می گذارد.

در واقع سخنرانی اخیر احمدی نژاد در مشهد و جشنی که به نقل از سایتهای نزدیک به او قرار است فردا در میدان ۷۲ نارمک با حضور رییس جمهورسابق برگزار شود و همچنین اصرار نزدیکان او برای اثبات جدایی  احمدی نژاد از مشایی گویای آن است که محمود احمدی نژاد از حالا عزم جدی برای ورود به پاستوردارد./گیلان آنلاین

About

Check Also

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار خواهند گرفت

فرماندار لنگرود؛ کلیه شهرهای شهرستان طی چند ماه آینده تحت پوشش خدمات فیبر نوری قرار …