چاپ مطلب چاپ مطلب

مصرف برق در برخی از استان‌ها به وضعیت قرمز رسید

مدیر کل دفتر نظارت برتوزیع شرکت توانیر گفت: نقشه پایش برق مصرفی در سراسر کشور، نشان دهنده قرمز شدن وضعیت مصرف برق در برخی از استان‌های کشور است.

همای گیلان، به گزارش برق نیوز،مسعود صادقی  با اشاره به اینکه وضعیت قرمز به معنای افزایش مصرف برق بسیار بیشتر از الگوی مصرف است افزود: هم اکنون وضعیت مصرف برق در استان‌های گیلان، سمنان، بوشهر و کردستان در حالت قرمز و بسیار بیشتر از الگوی مصرف است که این استان‌ها برای برخورداری از وضعیت پایدار برق باید مصرف خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه کاهش بار سرمایشی کمک شایانی به کاهش مصرف برق در مناطق پرمصرف است گفت: قرار دادن کولر‌های آبی در دور کند، ​ تعیین درجه حرارت ۲۴ برای کولر‌های گازی و کاهش بار روشنایی می‌تواند به مدیریت و کاهش مصرف کمک کند.

مدیر کل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر ادامه داد: رنگ زرد در این نقشه نیز به معنای افزایش مصرف در استانهاست که اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، یزد و جنوب کرمان از جمله این استان‌ها هستند و در این استان‌ها نیز باید مصرف برق کنترل و را‌های مدیریت مصرف اعمال شود.

وی افزود: رنگ سبز موجود در این نقشه نشان از خوش مصرفی برق در استان‌ها است.

صادقی تغییر ساعات کاری در ادارات برخی از استان‌ها را از دیگر راهکار‌های اعمال شده و موثر برای مدیریت و کاهش مصرف دانست و گفت: از کارمندان بخش‌های دولتی، خدماتی و اداری درخواست می‌شود پس از پایان کار نسبت به خاموش کردن دستگا‌ها و روشنایی اقدام کنند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …