چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان: سنگ بنای احکام الهی ، عدالت است.

دکتر آقایی :
۷تیر بیانگر حقانیت و مقدس بودن جمهوری اسلامی بود/ سنگ بنای احکام الهی، عدالت است/جلوه گری ماسال حاصل طبیعت بکر و زیباست/

دکتر آقایی ضمن گرامیداشت یادو خاطره رشادت های شهدای عزیز علی الخصوص شهدای ۷ تیر در فرازی از حدیثی از امام محمد باقر(ع) گفتند:
هر کس برای مردم خیر بخواهد خدواند به او برکت میدهدو هر کس با اهل بیت خودش مهربان باشد خداوند به او طول عمر عطا خواهد کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه، این هفته را به همه سنگرنشینان عدالت تبریک گفت و همچنین فاجعه خونین کربلای ایران ۷تیر را تسلیت گفت.
دکتر آقایی بیان کرد: ۷ تیر بیانگر حقانیت و مقدس بودن جمهوری اسلامی و روشنگری چهره زشت دشمنان بود وافزود: امنیتی را که امروز داریم و شاهد آن هستیم ،مدیون همین شهداییم و باید قدر این ارزشها را بدانیم.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی یک فرد نظریه پرداز نظام و ارزشی بودند وخدمات بسیاری را در امر قضا داشته و سیاست های قضایی را مدیون این عالم بزرگ وژرف اندیش هستیم گفت: دکتر بهشتی در شکل گیری شورای انقلاب، حذب جمهوری، تدوین قانون اساسی فعال بود که حسودان داخلی و منافقین وقت سبب شهادت این مرد بزرگ شدند.
معاون دادگستری استان اظهار کرد: حسادت آفت بسیار بزرگی است که از دوران هبوط آدمی تا به امروز وجود دارد وآنهایی که توانمند نیستند دست به توطئه و توافروشی میکنند وحسادت را سرلوحه کاری خود قرارمیدهند.

وی با اشاره به اینکه سنگ بنای احکام الهی عدالت است افزود: در سال گذشته ۷۳۳هزار پرونده به دستگاه قضا برای رسیدگی ارجاع شده که ۳۰ درصد از پرونده ها به مصالحه ختم شده و از این مقدار ۷ نفر از حکم قصاص به بخشش ختم گردیده است.

رئیس شورای حفظ بیت المال استان به حوزه انفال پرداخت و بیان کرد : گیلانی ها پرچم دار فرهنگ وهنر، اخلاق، خوب، مهمان نوازی و غیرت هستند و طبیعت بکر و زیبا موهبتی است که خداوند در قلمرو ما قرارداده که همین امر سبب شده شهرت جهانی پیدا کنیم
و گفت ییلاق ماسال و جلوه گری ماسال حاصل طبیعت و کوههای زیبا در کنار فرهنگ غنی و وجود بزرگان است که به ظهور و بروز رسیده است .

دکتر آقایی گفت تعرض به اراضی ملی و فروش زمین از سوی بومیان به غیر بومی و تهاجم فرهنگ به منطقه و مهاجرت به روستا موجب بروز مشکلات زیرساختی خواهد شد که در این امر پیگیری و برخورد جدی خواهد شد.
وی به سیاست های غلط از ناحیه برخی از کج اندیشان غیر بومی اشاره داشت و بیان کرد جمع آوری جنگل نشینان وساماندهی دامداران طرحی بود که باعث تخریب منطقه شد و جز طرح های واردتی بود که بدون اینکه بومی سازی شود به مرحله اجرا درآمد.
معاون پیشگیری ازجرم استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی دو راهبرد تحول گرایی و فساد ستیزی دارد وهمیشه جلوی سود جویان ایستاده و در کنار مردم هستیم گفت: کاخ هایی با رانت وباند ساختند که با ورود قوه قضائیه تخریب شدند وادامه داد: اگر یک فرد روستایی در کنار منزل پدری و زمین پدری خود منزل نسازد پس کجا بسازد ، مدیران در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.
وی گفت ما باید برای طبیعت حاجب باشیم و نگهبان، و اجازه ندهیم دست نامحرم به این زمینهای بکر آباواجدادی ما برسد .
دکتر آقایی گفت سرقت موضوعی است که همه اقوام بشیری با آن مخالف هستند با اشاره به اینکه فقر وبیکاری یک پدیده ناخوشایندی هستند که سبب سرقت خواهد شد و فقر نیز از بیکاری است با فرازی از فرمایشات حضرت علی( ع ) که فرمودند:
خدایا آبروی مرا با بی نیازی حفظ کن اظهار کرد:
علت سرقت، فقر و بیکاری است .

وی بر‌لزوم برخورد جدی به سارقان تاکید کرد واز دادستان خواست پایش تصویری در سطح روستا به طور کامل توسط دهیاران اجرایی شود که این امر سبب جلوگیری از سرقت خواهد شد.

وی گفت اموال دولتی باید توسط خود مجموعه ومدیر مجموعه محافظت شود.

دکتر آقایی گفت سهم تقصیر واژهای است که زمانی سرقتی از یک مکان دولتی صورت بگیرد مدیر آن مجموعه باید بپردازندو اموال دولتی باید توسط مسئول محافظت شود.
ایشان زباله را یک تهدید جدی برشمرد وگفت در آینده بزرگترین معضل جامعه خواهد شدو افزود : مدیریت پسماند در تفکیک زباله از مبداء باید صورت گیردو تاکید کرد آموزش تفکیک زباله با نظارت بخشداران، دهیاران و شهرداریها به طور جدی پیگیری شودو نیز شورای محل و دهیاران تکلیف دارند زیرساخت های محل خود را حفظ کنند.

وی بیان کرد: با کنار گذاشتن حسادت ها شهرستان خود را از بن بست بیرون بکشیم،
وای برکسانی که منافع عمومی را فدای منفعت شخصی کنند.

وی به اجرای پروژه جمع آوری زباله از سوی شرکتی که منطقه ییلاقی در دست دارد را ضروری دانست و گفت این پروژه بدون دریافت وجهی از سوی شرکت صورت خواهد پذیرفت.

About مدیر خبر1

Check Also

طی انتشار پیامی صورت پذیرفت؛ مدیرعامل آب گیلان ضمن تبریک آغاز سال آبی جدید از همراهی کشاورزان و مسئولان گیلان که منجر به مدیریت موفق سال آبی گذشته شد، قدردانی کرد

طی انتشار پیامی صورت پذیرفت؛ مدیرعامل آب گیلان ضمن تبریک آغاز سال آبی جدید از …