چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون اول رییس جمهور در گفتگو با خبرنگاران در منطقه آزاد انزلی: گیلان با داشتن ظرفیت و نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده پتانسیل خوبی برای صنعتی شدن دارد

معاون اول رییس جمهور در گفتگو با خبرنگاران در منطقه آزاد انزلی گفت: در دولت دوازدهم گام های بلندتری برای توسعه گیلان برداشته می شود.

همای گیلان: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر جهانگیری در حاشیه بهره برداری از ۴ پروژه زیرساختی و تولیدی در منطقه ی آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ظرفیت اصلی استان گیلان در بخش کشاورزی است اما پتانسیل خوبی برای صنعتی شدن دارد، یادآور شد: این استان پیش از انقلاب هم جزء استان های صنعتی به شمار می رفت.

وی اقدامات صورت گرفته در خصوص صنعتی شدن استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایجاد زیربناها به مفهوم توجه ویژه به مقوله حمل و نقل با اولویت راه آهن و بعد از آن راه ها و فرودگاه، پیش نیاز آن است که استان بتواند مسیر توسعه صنعتی را سریع تر بپیماید.

دکتر اسحاق جهانگیری گفت: با توجه به اینکه استان گیلان ظرفیت و نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده خوبی دارد؛ می تواند از این زیربنا نیز جهت صنعتی شدن استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل زیربناهای مذکور در اوایل دولت دوازدهم اظهار امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم گام های بلندی برای استان گیلان برداریم.

دکتر جهانگیری از منطقه آزاد به عنوان فرصت استثنایی و خوبی برای توسعه یاد کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی در میان استان های شمالی کشور از مهمترین مناطق آزاد کشور است و استان گیلان می تواند با اتکاء به ظرفیت های خود علاوه بر آنکه نقش توسعه ملی داشته باشد، نقش فراملی نیز بر عهده گیرد و حلقه اتصال ایران به کشورهای شمالی، آسیای میانه و قفقاز باشد.

وی با تاکید بر ضرورت اتصال راه آهن گیلان به کشور آذربایجان تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از این خط ریلی کالاهای خود را حتی به اروپا صادر کنیم و این فرصتی بزرگ برای توسعه استان گیلان و کشور خواهد بود و امیدوارم در دولت دوازدهم بتوانیم گام های بلندتری در این راستا برداریم.

دکتر اسحاق جهانگیری به منظور انجام سفری ۲ روزه، عصر امروز به گیلان آمد. معاون اول رئیس جمهوری پیش از حضور در منطقه آزاد انزلی، از روند ساخت و تکمیل راه آهن رشت – قزوین در محدوده رودبار و منجیل بازدید کرد.

افتتاح یک پروژه در شهرستان صومعه سرا و حضور در جلسه شورای اداری گیلان با محوریت اقتصاد مقاومتی از برنامه های روز دوم سفر اسحاق جهانگیری در استان اعلام شده است.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم روز آتش نشان: شهدای آتش نشان باید شهید خدمت محسوب شوند

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم روز آتش نشان: شهدای آتش نشان باید …