چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون برنامه ریزی استانداری گیلان ، در سومین جلسه کارگروه حمایت از تولید استان: کمک به ایجاد حداکثر رونق در کسب و کار و تولید یکی از مهم ترین وظایف ما می باشد

همای گیلان:سومین جلسه کارگروه حمایت از تولید استان گیلان، امروز در شهرستان لنگرود تشکیل شد.
سومین جلسه کارگروه حمایت از تولید با حضور بیش از ۲۰ سازمان اجرایی استان گیلان با مدیران واحدهای صنعتی شهرستان لنگرود دیدار کرده و راهکارهای کارشناسی و مصوبات لازم در ارائه راه حل مشکلات و موانع تولید در این شهرستان را ارائه کردند.

139303030704268752827193
معاون برنامه ریزی استانداری گیلان با اشاره به مسئولیت و وظیفه سازمان ها و بانک ها در حمایت هر چه بیشتر از تولید و صنعت گفت: استان گیلان دارای قابلیت های وی‍‍ژه ای در امر تولید و اشتغال است.
محمدحسین اصغریان تصریح کرد: کمک به ایجاد حداکثر رونق در کسب و کار و تولید یکی از مهم ترین وظایف ما می باشد.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه حمایت از تولید در گیلان برای اولین بار در کشور گفت: این کارگروه با هدف حمایت از تولید و حل مشکلات و موانع موجود در عرصه تولید تشکیل شده است و مدیران بیش از ۲۰ سازمان و اداره مرتبط با امر تولید و تمامی بانک های استان موظف به حضور در این کارگروه می باشند.
رئیس کارگروه حمایت از تولید خاطر نشان کرد: کمک به تکمیل و اتمام طرح های تولیدی و صنعتی نیمه تمام ، کمک به افزایش تولید واحدهای صنعتی که با کمتر از ظرفیت واقعی خود در حال فعالیت هستند و تقویت واحدهای راکد با هدف تقویت اشتغال و رفع مشکل بیکاری و ارائه راهکارهای خروج از رکود اقتصادی از مهم ترین کارکردهای این کارگروه است.
اصغریان همکاری و یاری مسئولان و مدیران بانک ها و ادارات و سازمان های عضو این کارگروه را امری ضروری دانست و افزود: پس از طرح مشکلات و موانع تولید از سوی مدیران واحدهای صنعتی شهرستان ، مصوبات کارشناسی شده در این کارگروه به تصویب می رسد و تمامی دستگاه های دولتی ملزم به انجام مصوبات می باشند.
وی خاطر نشان کرد: بازخوردها و میزان همکاری دستگاه های دولتی و بانک ها در این کارگروه از سوی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان به عنوان دبیرکارگروه پیگیری می شود و آثار آن از طریق رسانه ها در اختیار عموم قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان فعال سازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی استان را از جمله اهداف اساسی تشکیل این کارگروه عنوان کرد و افزود: شناسایی و کمک به اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال ، افزایش تولید و افزایش آثار و عملکردهای مثبت آن در استان خواهد داشت.
رئیس دبیرخانه کارگروه حمایت از تولید با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۰ درصد از طرح های صنعتی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد می باشند، تصریح کرد: اتمام طرح های صنعتی نیمه تمام به طور جدی دنبال می شود.
وی مصوبات این کارگروه را لازم الاجرا دانست و افزود: عملکرد دستگاه های دولتی و بانک ها براساس مصوبات کارگروه و از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان دبیر کارگروه حمایت از تولید پیگیری شده و به اطلاع استاندار محترم گیلان رسانده می شود.
نماینده مردم شهرستان لنگروه در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد دولت در پرداخت تعهدات معوقه دولتی به بانک ها خبر داد و افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان تعهدات بانکی دولت به بانک ها محقق می شود.
مهرداد لاهوتی تصریح کرد: با پرداخت تعهدات دولت به بانک ها، مشکلات منابع بانک ها و عدم توانایی بانک ها در تخصیص تسهیلات به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مرتفع خواهد شد.
وی همچنین از تدوین لایحه جدید دولت خبر داد و افزود: ایجاد معافیت های مالیاتی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی برای واحدهای صنعتی مستقر در مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه نیافته و نیز رفع محدودیت ممنوع الخروجی دارندگان معوقات بانکی ، تکلیف بانکهای واجد شرکت های سرمایه گذاری به فروش اموال مازاد و فروش سهام و … را از جمله مهم ترین بندهای این لایحه عنوان کرد و افزود: به زودی این لایحه از سوی دولت تقدیم مجلس می شود.
فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به وجود سه شهرک صنعتی و مجتمع کارگاهی در این شهرستان گفت: شهرک صنعتی نالکیاشر، شهرک صنعتی اطاقور و مجتمع کارگاهی دریاسر سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و تولید در این شهرستان دارند.
سید رضا جوادپور ابراز امیدواری کرد با توجه به مشکلات عدیده واحدهای صنعتی در مواردی مانند سرمایه در گردش و اخذ تسهیلات ، امیدواریم که بیشترین همکاری ها با واحدهای صنعتی شهرستان لنگرود صورت گیرد.
گفتنی است این کارگروه برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با تولید و مدیران بانک ها به طور هفتگی با مدیران و سرمایه گذاران شهرستان های استان گیلان تشکیل جلسه می دهد و پس از بررسی مشکلات مدیران واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران مصوبات لازم در هر زمینه در این جلسه اعلام می شود و از سوی نهاد و یا دستگاه مربوطه لازم الاجراء است.
شایان ذکر است پیش از این اولین جلسه کارگروه حمایت از تولید در شهر صنعتی رشت و دومین جلسه آن در شهرستان رودبار برگزار شده بود.

About

Check Also

فرماندار لنگرود در مراسم تکریم و معارفه ریاست اداره بهزیستی شهرستان: اخلاق مداری، قانون مداری، توانمندی، کارآمدی، تامین منابع، نظارت و همچنین رعایت نظم و انظباط لازمه توفیق در پاسخگویی به مطالبات مردم است

فرماندار لنگرود در مراسم تکریم و معارفه ریاست اداره بهزیستی شهرستان: اخلاق مداری، قانون مداری، …