چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از افتتاح بخشی از  پروژه های بهداشتی درمانی  در ایام ا… دهه فجر خبر داد

همای گیلان:معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  علوم پزشکی گیلان در مراسم افتتاح پروژه ها ضمن تبریک ابتدا فرارسیدن  ایام ا… دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند   اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت بنا به تعبیر استاد برزیگر ریاست   دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، انقلابی در حوزه سلامت است .

download

دکتر جابر نبی زاده در ادامه قبل از معرفی پروژه هاتوضیح داد: این طرح که فی‌الواقع اعاده حیثیت نظام سلامت بوده و دراستان گیلان به نحوشایسته ای اجرایی شده است ، ازآغاز  طرح تحول حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار در  اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت و مقرر گردید بر اساس شرح هزینه مطابق ابلاغ وزارتی، نسبت به هزینه کرد آن در جایگاههای تعیین شده اقدام گردد.

وی افزود:در این راستا، حدود ۷۰ میلیارد ریال از اعتبار تعیین شده، برای ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است .

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد:براساس سیاست های تیم مدیریتی جدید دانشگاه، به دستور ریاست دانشگاه بهره ‌برداری از پروژه‌های نیمه   تمام نیز  در اولویت کاری قرار گرفت .

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  علوم پزشکی گیلان اذعان کرد:اولین اقدام ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اتمام پروژه های نیمه تمام ،  استقرار کمیته ویژه پیگیری و آماده سازی ،  بازدیدهای حضوری دو مرحله در هر روز از پروژه‌ها،  توسط ریاست دانشگاه  و هیات‌ رئیسه ، منتج به این گردید که این  پروژه‌ها  در کوتاهترین زمان به مرحله بهره برداری برسد.

دکتر جابر نبی زاده  سپس به معرفی پروژه ها ی افتتاحی پرداخت ویادآور شد:از مهم‌ترین این پروژه‌ها ، مرکز آموزشی درمانی کودکان ۱۷ شهریور رشت   است که پروژه ی جایگزین است .عملیات اجرایی  این پروژه از سال ۱۳۸۶  با زیربنای فاز   اول ، ۵۲۰۰ متر مربع بوده و با ۱۲۰ تخت آغاز شد  که به دلایلی  ناتمام مانده بود و با   استقرار تیم مدیریتی جدید با عملکرد اعتباری ۷۰ میلیارد ریال به مرحله ی بهره برداری رسیده است که ۴۷۰۰ میلیون ریال آن، از محل درآمد اختصاصی سال ۹۳ می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  علوم پزشکی گیلان تصریح کرد :پروژه دیگر، رادیوتراپی بیمارستان رازی است که با توجه به تحریم های ظالمانه ، از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که  به تأیید سازمان انرژی اتمی رسیده و در مرحله بهره ‌برداری است. و عملکرد اعتباری آن    ۱۱۷۰۰ میلیون ریال بوده  و محل اعتبار بازسازی ساختمان آن از درآمد  اختصاصی و خرید دستگاه از ردیف وزارتی است .

نبی زاده افزود:با افتتاح این بخش مشکل  بیماران سرطانی که نیازمند رادیوتراپی باشند مرتفع  و از مراجعه  بیماران به مراکز رادیوتراپی تهران جلوگیری می شود .

وی سپس به سه پروژه ی بیمارستان های ۳۲ تختخوابی سیاهکل ، املش و شفت اشاره کردوگفت: عملکرد اعتباری هر کدام بالغ بر ۵۵۰۰۰ میلیون ریال از محل ملی  درآمد اختصاصی بوده و شامل بخش‌های داخلی ، جراحی ، کودکان ، زنان ،  اتاق عمل ، دیالیز و اورژانس و درمانگاه است، که آماده بهره برداری می باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه  علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد:از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری ، می توان از بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری    رودسر،  با زیربنای ۸۰۰ مترمربع  با اعتبار ۱۶۰۰۰ میلیون ریال( که نصف آن توسط خیر محترم جناب آقای دکتر صادقی و نصف دیگر از ردیف وزارتی تأمین گردیده است) نام برد.

دکتر نبی زاده  ادامه داد: از دیگر پروژه‌های در دست اقدام  دانشگاه ، ساخت ۶۱ خانه بهداشت با اعتبار ۴۸۰۰۰ میلیون ریال است که از اوایل سال جاری آغاز شده  و حدود ۲۰ خانه بهداشت به مرحله ی  بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال،  بقیه خانه های بهداشت نیز  هم به بهره‌برداری خواهد رسید .

ضمنا پروژه های: فاز اول بخش  اورژانس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) رشت ، مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه و آزمایشگاه تشخیص طبی مرکز بهداشتی درمانی  لیسار تالش از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این ایام می باشد.

وی در پایان بیان داشت:امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج)بتوانیم در دولت تدبیر و امید  با برنامه مدون در راستای سیاست‌های وزارت محترم بهداشت خدمات بیشتری را  در جهت ارتقای سلامت مردم استانمان ارائه نماییم.

About سردبیر ارشد

Check Also

قانون‌گذاری اهدای تخمک در دستور کار

قانون‌گذاری اهدای تخمک در دستور کار معاون درمان وزارت بهداشت: 🔹قانون اهدای جنین به تصویب …