چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون جهادکشاورزی گیلان خبرداد ظهور نخستین خوشه برنج گیلان در رضوانشهر/در گیلان ۲۳۸هزارهکتاراراضی شالیکاری داریم

همای گیلان:ایرج بنیادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: اراضی کشاورزی استان که قابلیت کاشت داشته و از نظر آبی دغدغه مسئولان بوده است امسال به زیر کشت رفت.

139303191505593262955923

وی افزود: گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیکاری دارد که پس از آخرین جمع‌بندی سطوحی بین ۱۳۰ تا ۲۰۰ هکتار به دلیل مشکلات متعدد نکاشت باقی می‌ماند اما در سال زراعی امسال طبق برآوردها و نگرانی که داشته‌ایم می‌توان اعلام کرد بیشترین سطح اراضی به زیر کشت برنج رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت کشت و کار در استان گفت: تاکنون ۸۵ درصد از اراضی کشاورزی گیلان وجین و در ۷۵ درصد پنجه‌زنی انجام شده است.

بنیادی با بیان اینکه نخستین خوشه برنج استان در رضوانشهر ظاهر شده است، تصریح کرد: این مهم نشان می‌دهد که کشاورزان توانسته‌اند با مدیریت در مصرف آب در زمان مناسبت کشت کنندو این ظهور خوشه نویدی خوب برای کشاورزی استان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بهره‌برداران کشاورزی براساس آمارها در گیلان ۳۱۷ هزار بهره‌بردار است، گفت: متوسط زیرکشت برای هر بهره‌بردار با توجه به اراضی گیلان بین شش دهم تا هشت دهم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به اینکه فعالیت اقتصادی باید توجیه داشته باشد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل یا باید سطح زیر کشت را افزایش دهیم و یا باید میزان تولید را در واحد سطح ارتقا بخشیم.

بنیادی افزود: تمرکز در استان بر روی افزایش تولید در واحد سطح است تا از حداقل سطوح کشاورزی حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه تولید را هدف سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد  و گفت: با توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی و ارائه تسهیلات به بهره‌برداران زمینه توسعه مکانیزاسیون در استان فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطرنشان کرد: ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در گیلان وجود دارد و ما برای ساماندهی کشاورزان به دنبال ایجاد طرح جامع در این زمینه هستیم تا به شناسایی بهره‌برداران بپردازیم و بتوانیم کشاورزی استان را با استفاده از سیستم‌های جدید توسعه دهیم.

About

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …