چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون رئیس جمهور در ستاد مدیریت بحران گیلان:‌ دولت به شدت در مشکلات مالی است/ تامین نیمی از منابع پیش‌بینی شده ۹۲

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به شدت در مشکلات مالی و اعتباری است، گفت: تاکنون نیمی از منابع پیش بینی شده در سال ۹۲ به خزانه واریز شده و باید با همین مقدار سال را به پایان برسانیم.
139210041647182491803473

  محمد باقر نوبخت دقایقی پیش در نشست ستاد مدیریت بحران گیلان اظهار کرد: سلام رئیس جمهور را به شما ابلاغ می‌کنم، دلیل حضورم در گیلان آگاهی از بخش نخست بحران برف در گیلان و مازندران بود، مرحله نخست امداد بود که لازم است از روند امدادرسانی اطلاع داشته باشم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بخش دیگر را جبران خسارت دانست و گفت: از صبح دیروز که در خدمت مردم گیلان و مازندران بودم احساس کردم جمع‌بندی هیئت وزیران یک تحلیل واقعی بود،‌ مردم فهیم گیلان و مازندران دچار بحران شده‌اند و رئیس جمهور نیز پیگیری رفع مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که خود را پیشرفته می‌نامند، گاهی حوادث رخ‌داده در آن‌جاها شرمانه است، خاطرنشان کرد: نوعی تعرض به اموال و اماکن عمومی نشان می‌دهد در کشورهای صنعتی اخلاق جایی ندارد.

نوبخت خاطرنشان کرد: مردم گیلان و مازندران بیشترین همکاری را با دولت برای رفع مشکلات بحران برف داشتند.

وی با تأکید بر اینکه گاهی اوقات فعالیت سربازان گمنام امام زمان(عج) را احساس نمی‌کنیم، ولی آنان نعمت بزرگ امنیت را برای کشور فراهم می‌کنند، در مدیریت بحران برف استان‌های شمالی نقش رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی بسیار پررنگ بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات همچنان باقی است و نباید کار را تمام شده بدانیم، گفت: راه ارتباطی افراد محصور در برف باید باز شود.

نوبخت با تأکید بر اینکه دولت به شدت در مشکلات مالی و اعتباری است، تصریح کرد: تاکنون نیمی از منابع پیش بینی شده در سال ۹۲ به خزانه واریز شده و باید با همین مقدار سال را به پایان برسانیم.

وی افزود: ساز و کارهایی فراهیم کرده‌ایم که بعد از اتمام بررسی بودجه بخشی از فعالیت‌های نظارت راهبردی رئیس جمهور را تعریف و با ستاد شورای نظارتی شامل وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، معاون راهبردی رئیس جمهور کار نظارتی را گسترده‌تر از گذشته آغاز کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه کسانی‌که شایسته تذکر هستند را متذکر شویم و کسانی‌که مستحق تشویق هستند، تشویق کنیم، گفت: به استانداران گیلان و مازندران دستور داد‌ه‌ایم لیستی از مدیران پرتلاش که در این حادثه در کنار مردم بودند را به معاونت ریاست جمهوری ارسال کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: تنخواهی برای آموزش و پرورش گیلان و مازندران درخواست شده که در روزهای آینده تنخواهی برای دو استان ارسال می‌کنیم؛ گزارش استانداران این دو استان نزی در جلسه آینده‌ هیئت وزیران مطرح می‌شود./تسنیم

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …