چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی خبر داد آسفالت ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

همای گیلان:معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی از آسفالت ۴ هزار کیلومتر راه روستایی کشور در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: آسفالت 4 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

 سیدحسین میرشفیع عصر امروز در حاشیه دیدار با مسئولان عالی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌های روستایی کشور با توجه به اهمیت بالایی که دارند همواره مورد تاکید دولت بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد افزود: ۳۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که برآورد می‌شود به ۱۷۳ هزار کیلومتر راه روستایی در افق ۱۴۰۴ نیاز داشته باشیم.
معاون وزیر راه با تاکید بر اینکه راه‌های روستایی جمعیت بالای ۵۰ خانوار آسفالته است، تصریح کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی شده ۱۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور نیاز داریم که در صورت تخصیص اعتبارات باید آسفالت شود.
معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۴ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات با سرعت نسبت به آغاز و اتمام آسفالت راه‌های روستایی تعریف شده اقدام خواهیم کرد.
میرشفیع، طول راه‌های آسفالته روستایی کشور را ۱۰۵ هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: عمر بالای ۵۴ درصد از راه‌های آسفالته روستاهای کشور از ۱۰ سال گذشته و باید نسبت به انجام روکش آن اقدام کرد.
وی با بیان اینکه برای نگهداری از این راه‌های روستایی اعتباری بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تخصیص اعتبارات مورد نیاز این امر نیز به سرانجام برسد.
معاون روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی گیلان افزود: در گیلان پراکندگی زیاد در روستاها دیده می‌شود و عمده ترافیک این استان در حوزه روستایی و گردشگری است.
وی با تاکید بر اینکه امسال ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان آسفالت می‌شود، یادآور شد: در آستارا نیز با توجه به پرتردد بودن و مرزی بودن آن، امسال ۳۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت می‌شود.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند   …