چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون سابق استانداری گیلان: بیانیه گام دوم واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به جوانان است

معاون سابق استانداری گیلان گفت: بیانیه گام دوم واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به جوانان است.

همای گیلان، سیدمحمد احمدی در جمع فعالان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با بیان اینکه جوانان و نوجوان ماموریت دارند تا نظام پیشرفته اسلامی را بسازند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم بر نقش جوانان در ادامه مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کردند.

وی با ابراز اینکه بیانیه گام دوم انتقال مدیریت به نسل سوم و چهارم انقلاب است، افزود: جوانان باید این اصل از بیانیه گام دوم را از مسئولان مطالبه کرده و با حضور در عرصه‌های سیاسی برای حمایت از مدیریت جهادی پیشگام باشند.

استاد دانشگاه‌های استان گیلان با بیان اینکه در دفاع مقدس با فرماندهان ۲۰ تا ۲۵ ساله به پیروزی رسیدیم، تاکید کرد: مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر ما ‌می‌توانیم و مدیریت جهادی جوانان استوار است.

احمدی ادامه داد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بخش اعظم بار دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی بر دوش جوانان مومن و انقلابی، متعهد و متخصص است.

به گفته معاون سابق استاندری گیلان، مسئولیت‌پذیری، تخصص و تعهد، تلاشگری و جهادی‌گری، امید به آینده، سرعت عمل و در وسط میدان بودن، هوشیاری و بصیرت، دانایی و کاردانی از مهمترین ویژگی‌های جوانان در گام دوم برای پیشرفت همه‌جانبه و مقتدرانه کشور است.

احمدی با تکریم هزاران مقاله علمی، اختراع، ابداع و خلاقیت دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی در مسیر تحقق بیانیه گام دوم با ایجاد انجمن‌های علمی بین رشته‌ای برای رشد علمی کشور نیز تلاش کنند.

وی با بیان اینکه میانگین سن کابینه در دهه نخست انقلاب اسلامی بین ۴۱ تا ۴۳ سال بود، گفت: بیانیه گام دوم میدان‌داری جوانان در تمامی عرصه‌هاست و باید پیشکسوتان عرصه مدیریتی داوطلبانه به اتاق‌های فکر و تصمیم‌سازی کلان هدایت شوند و عرصه خدمت و اجرایی را به جوانان بسپارند.

در این نشست ۱۳ نفر از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های استان گیلان نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …