چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون سابق استاندار گیلان: بحران حاشیه‌نشینی رشت را تهدید می‌کند

استاد دانشگاه‌های گیلان گفت: بحران حاشیه‌نشینی رشت را تهدید می‌کند.

همای گیلان، سید محمد احمدی امروز در نشست حاشیه‌نشینی در مرکز گیلان گفت: مناطق حاشیه شخر رشت به اماکنی برای رشد نامتقارن کلانشهر رشت تبدیل شده و نظارتی بر ساخت و ساز در این مناطق وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل صدور پروانه برای زمین‌های نسقی همچون سایر کلانشهرهای کشور باید رفع شود، افزود: در برخی مناطق شاهد اسکان بیش از ۲۰هزار نفر جمعیت و احداث هزاران واحد مسکونی بدون پروانه هستیم.

معاون سابق استاندار گیلان گفت: این انقلاب متعلق به مردم و به ویژه مستضعفین است و باید تلاشمان را در رسیدگی به مشکلات مردم مناطق کم‌برخوردار تسریع بخشیم.

احمدی با تصریح بر اینکه حاشیه نشینی در شهرها نیز مانند دیگر پدیده های اجتماعی، عوارض و مشکلاتی برای جامعه به همراه دارد، گفت: ستاد بازآفرینی مناطق حاشیه‌نشین گیلان باید تشکیل و مشکلات این بخش را به صورت تخصصی رفع کند.

وی با بیان اینکه شهروند درجه یک‌و دو بی‌معناست، تاکید کرد: همه ما شهروند رشتیم و باید از خدمات عمومی به صورت یکسان بهره ببریم.

فرماندار سابق رشت گفت: مردم مناطق حاشیه رشت بارها اعلام کرده‌اند که آماده دریافت پروانه و سیر مراحل قانونی هستند و باید به این مطالبه مردم پاسخ مناسب و روشن داد.

احمدی با بیان اینکه در ایجاد معضل حاشیه‌نشینی در رشت به دنبال مقصر نباشیم، گفت: باید رو به آینده فکر کرد و واکاوی مشکلی که در دو دهه ایجاد شده کمک چندانی به نا نمی‌کند و معتقدم با همدلی مردم و مسئولان می‌توان بسیاری از مشکلات مناطق حاشیه‌نشین را در بازه کمتر از یکساله رفع کرد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط مقدم تولید برق مطمئن و پایدار هستند

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در آیین تجلیل از کارگران نمونه : کارگران خط …