چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان: پدافند غیرعامل دستگاهی است که در حفاظت از زیرساخت های فضای سایبری تلاش می کند

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ همایش علمی و ترویجی آشنایی با تهدیدات نوین با حضور علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، سعید زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری گیلان در سالن اجتماعات مخابرات استان گیلان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره از حدیثی از حضرت علی (ع) بیان کرد: باید فرزند زمان خویش باشیم یعنی امروز زمان آن است که باید از تحولات روز دنیا آگاهی کامل داشته باشیم و هر تهدیدی که ما را دنبال می کند بتوانیم راه حل مقابله با آن را پیدا کنیم.

جمشیدنژاد با اشاره به پدیده های فضای سایبری بیان کرد: پدیده فضای سایبری و مجازی که یکی از روند های فناورانه جهانی فضای سایبری می باشد در همه کشورها اثرات متفاوت گذاشته است و معمولا اکثر کشور ها بدنبال کنترل و مدیریت آثار شبکه ها بر بخش های کشورشان اعم از سیاسی، فرهنگی، امنیتی ، اجتماعی و حتی در سطح براندازی هم می باشند و حتی فرصت درآمد زایی از فضای سایبری را بوجود آورده اند که این روند به اقتصاد آن کشور کمک شایانی می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان اذعان داشت: مهمترین دستاورد ایران در گام نخست هوشیار سازی و بیدارسازی و ارتقای سواد فضای مجازی مردم بوده است و اگر این کار به طور کامل صورت پذیرد جامعه ما در مقابل تهدیدات فضای مجازی بیمه خواهد شد و از فرصت بی نظیر این فضا برای دستیابی به آرمان‌ ها و اهداف خود بهره می‌برد.

جمشیدنژاد با اشاره به حفاظت فضای سایبری در کشور افزود: پدافند غیرعامل دستگاهی است که در حفاظت از زیرساخت های فضای سایبری و همچنین بخش های مختلف تلاش می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به منظور کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری در امور مختلف ضروری است، تصریح کرد: اقدامات پدافند غیرعامل سرمایه گذاری برای حفظ منابع و تاسیسات زیر بنایی و حیاتی کشور است.

جمشیدنژاد با اشاره به پیشرفت های فضای سایبری خاطرنشان کرد: بر اساس پیشرفت فرآیندهای فناوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف به وجود آمده‌ در دنیا، باید درک و آگاهی خود را نسبت به موضوعیت فضای سایبری بالاتر ببریم و با رعایت اصول پدافند غیرعامل در امر حفاظت از فضای سایبری، این مقوله را گسترش و توسعه ببخشیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …