چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون عمرانی استانداری گیلان در جلسه شورای اسلامی شهر بندرانزلی:  آقای پورقربان از شهرداران خوب و موفق استان است/  همه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و آبادانی شهر کمک کنند/  تحقق ۴۰ درصدی بودجه به جز انزلی در هیچ شهر استان اتفاق نیفتاده است

نشست رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر انزلی با مسئولین شهرستان و با حضور مهندس اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، معاونین فرماندار، جانشین نیروی انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان بندرانزلی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، با موضوع بررسی مشکلات شهری انزلی، دوشنبه (۲۵ شهریور) در محل شورا برگزار شد.

همای گیلان، به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی؛ علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه عنوان نمود: همه ی دستگاه های اجرایی برای توسعه و آبادانی شهر باید کمک کنند و در یک مسیر حرکت کنند.
وی عنوان نمود: میراث فرهنگی به چه چیز میدان انزلی افتخار می کند اگر میراث فرهنگی نمی تواند این بافت های فرسوده را احیا کند اجازه دهد مردم با همین وضعیت آنرا احیا کنند.
اکبری مقدم افزود: گردشگران با تصور دیگری وارد مرکز اصلی گردشگری یعنی میدان انزلی می شوند وقتی گردشگران تصاویر ۵۰ سال گذشته انزلی را می بینند مشتاقانه میخواهند آنرا ببیند ولی همینکه به میدان انزلی برسد از ورودشان به شهر انزلی پشیمان می شود.
معاون عمرانی استاندار تصریح نمود: بناهایی در میدان انزلی وجود دارد که یا باید بازسازی و صیانت شود و بناهایی وجود دارد که ارزش میراثی ندارد این باید ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه مدیر میراث فرهنگی شهرستان باید پیش قدم باشد و باید کمک کند افزود: مدیر میراث فرهنگی شهرستان باید مدیران استان را قانع کند که این اتفاق باید در شهر بیفتد و باید دنبال راهکار بگردیم تا از بن بست خارج شویم و این انتظاری نیست که فقط از شهردار داشته باشیم که چرا شهر را درست نمی کند.
اکبری مقدم با اشاره به اینکه آقای پورقربان یکی از شهردارهای خوب و موفق استان می باشد اظهار نمود: وی در حوضه شهرداری توانسته با داشته یا نداشته به خوبی مجموعه شهرداری را مدیریت کند.
وی افزود: تحقق ۴۰ درصد بودجه در ۵ ماه اول سال در هیچ شهری اتفاق نیفتاده است و این نشان می دهد در پایان سال صد در صد بودجه تحقق خواهت یافت این در حالی است که در اکثر شهرهای استان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه محقق می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت ها و افراد صاحب نظر استفاده کنیم عنوان نمود:
شهرداری برای اینکه موفق باشد باید کار آموزشی انجام دهد و آموزش ها را از سطح پایه و مدارس ابتدایی شروع کند که این مسئله باید بصورت هفتگی و مستمر اتفاق بیافتد.
علی اوسط اکبری مقدم تصریح نمود: متاسفانه نقاط زیادی از سواحل در استان گیلان تبدیل به محل دفن زباله ها شده است و انتظار داریم وقتی شهرداری ها از مردم به هر عنوانی پول دریافت می کنند خدمات هم عرضه شود و باید کار فرهنگی انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: در سفر ریاست جمهوری برای کارخانه کمپوست انزلی اعتبار دیده شده است و امیدوارم بعد از تخصیص بودجه، این کارخانه بصورت مدرن تر ادامه به کار دهد.
اکبری مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان نمود: خواهش من از مدیر محترم میراث فرهنگی این است به شهرداری کمک کند و باید وضعیت ساختمان های خراب میدان انزلی تعیین تکلیف شود.
وی تصریح نمود: باید ساختمان های قدیمی که برای مردم خطر ساز هستند با همان بافت سنتی برای مردم احیا کنیم و من نزدیک ۴ ماه است پی گیر نامه های شهردار انزلی در این خصوص بوده ام و بارها از طریق رئیس میراث استان این موضوع را پی گیری نموده ام.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …