چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون عمرانی استاندار گیلان: مشکل دوربرگردان محور آستانه‌اشرفیه‌ ـ لاهیجان برطرف می‌شود

همای گیلان:حجت شعبان‌پور عصر امروز در حاشیه نشست بررسی پروژه‌های فرمانداری این شهرستان در جمع خبرنگاران درباره این جلسه، اظهار کرد: اختلاف‌نظری بین راه و شهرسازی و توزیع برق استان در دوربرگردان نیاکو محور آستانه‌اشرفیه به لاهیجان و نیز در شهرک صنعتی نقره‌ده بندر کیاشهر وجود داشت و با صحبت‌هایی که امروز صورت گرفت این مشکل به‌زودی برطرف می‌شود.axe15233

وی، توسعه دریا محوری و گردشگری در بندر کیاشهر و برق‌رسانی به دریا را از جمله موارد مهم جلسه مذکور ذکر کرد و افزود: محیط‌زیست در پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر موانعی را به وجود آورده بود که برای تحقق این امر اقدام‌ها و صحبت‌های لازم انجام شد تا مشکل برطرف شود.

معاون امور عمران استانداری گیلان به جمع‌آوری آب‌های سطحی آستانه‌اشرفیه و کمبود اعتبار اشاره کرد و گفت: با استفاده از ماده ۱۰ و ۱۲ و با همکاری شهرداری آستانه‌اشرفیه، لوله‌های مورد نیاز پیمانکار خریداری شده و در اختیار وی قرار می‌گیرد تا ۲۰۰ متر باقی‌مانده طرح نیز عملیاتی شود و به پایان برسد.

وی درباره ایستگاه آب‌رسانی تمچال خاطرنشان کرد: این ایستگاه دارای هشت پمپاژ است و از آنجا که در سال آینده به‌احتمال‌ زیاد سال گرم و کم‌بارشی را پشت سر می‌گذاریم باید به فکر آبرسانی به مزارع باشیم.

شعبان‌پور با تصریح بر اینکه امسال تمام فرمانداران برای آبرسانی به مزارع کشاورزی پای کار آمدند، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم ایستگاه پمپاژ تمچال آستانه‌اشرفیه را با استفاده از ماده ۱۰ و ۱۲ تا فصل زراعی آینده به بهره‌برداری برسانیم و شاهد فعالیت آن باشیم.

وی درباره طرح توسعه حرم سلطان جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: در نشست مذکور قرار شد تا شهرداری با استفاده از مشاور طرح اقدام‌های لازم را انجام دهد و در یک فراخوان هر کس که خواهان سرمایه‌گذاری است به وی کمک کنیم تا مسیر حرم مطهر را شود.

این مسئول به بهره‌گیری از آب‌بندهای آستانه‌اشرفیه برای تأمین آب زراعی کشاورزان در سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: قرار شده تا این موضوع در یک نشست کارشناسی متشکل از استانداری، محیط‌زیست، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و غیر بررسی و با راه حل علمی و لایروبی آب‌بندها اجرایی شود.

ب به منظور بررسی و برطرف شدن موانع در پروژه‌های عمرانی آستانه‌اشرفیه نشست مشترکی با معاون عمرانی استانداری گیلان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز در نشست مذکور با اشاره به مشکلات موجود در اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان گزارشی در زمینه مشکل تأمین برق شهرک صنعتی نقره‌ده، برق‌رسانی به طرح دریا، جمع‌آوری آب‌های سطحی، اتمام پمپاژ ایستگاه آب‌رسانی تمچال، طرح حرم و ترک تشریفات برای برطرف شدن موانع اجرایی کار را ارائه کرد.

شهرداران آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر نیز در این جلسه درباره تخصیص نیافتن اعتبارات در طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و بدهی حدود ۱۵ میلیارد تومانی به پیمانکار طرح، برگزاری شورای عالی سرمایه‌گذاری در طرح توسعه حرم و موانع مردمی در برق‌رسانی به طرح دریا مطالبی ارائه کردند/فارس

About

Check Also

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند

۳۴ هزار کشاورز در گیلان محصولات خود را بیمه کردند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان …