چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان رشت، خبر داد؛ شناسایی ۹۹ نقطه اسکان اضطراری شهرستان رشت در مواقع بحران

همای خبر/معاون عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به اهمیت کسب آمادگی های لازم جهت مواجهه با بروز بلایا و بحران های قابل پیش بینی و یا غیرمترقبه، اظهار داشت: به عنوان حرکتی پیشگام در سطح کشور، ۹۹ نقطه امن جهت اسکان و استفاده در مواقع بروز بحران در سطح شهرستان رشت شناسایی و تجهیز می شود.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، مهندس هانی سام دلیری در جلسه بحران شهرستان رشت که به منظور شناسایی و تعیین مکان‌های قطعی اسکان اضطراری در سطح شهرستان رشت برگزار شد، گفت: در جهت کسب آمادگی‌ هر چه بیشتر مقابله با بحران های مختلف؛ ادارات اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و شهرداری ها نسبت به شناسایی و تعرفه اماکن مناسب اسکان رو باز و مسقف در سطح شهرستان رشت برای مقابله با بحران هایی نظیر زلزله، سیل، برف و تند باد اقدام خواهند نمود.

وی افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، اماکن مورد نظر با اولویت دسترسی به آب آشامیدنی سالم، برق، گاز، و خطوط تلفن تجهیز و آماده سازی خواهند شد.

معاون عمرانی فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مناسب بهداشتی و درمانی در زمان وقوع بحران، اظهار داشت: وجود بیمارستان یکصد تختخوابی در لاکان، با واقع شدن محوطه های دارای قابلیت برپایی چادرهای امداد پزشکی و بیمارستان صحرایی در نقاط پیرامون آن‌، کمک ارزشمندی در ارائه خدمات شایسته درمانی به آسیب دیدگان خواهد بود.

سام دلیری با اشاره به در اختیار داشتن دو فروند بالگرد امدادی از طرف اورژانس و هلال احمر استان، خواستار نقطه یابی مکان‌های مناسب فرود بالگرد در سطح شهرستان رشت در جریان عملیات امداد رسانی به آسیب دیدگان از بحران شد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …