چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد:  برگزاری جشنواره بین المللی ” امامت و مهدویت ” به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری جشنواره بین المللی ” امامت و مهدویت ” به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

به گزارش همای هبر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، جشنواره بین المللی ” امامت و مهدویت ” به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت ضمن تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رجب ، گفت: ماه رجب، ماهی است که رحمت بی کران الهی بیش از پیش بر بندگان نازل شده است . ماه پر برکت رجب که از میلاد حضرت علی (ع) در ۱۳ رجب این ماه شروع می شود و تا ۱۵ شعبان که میلاد مبارک حضرت مهدی (عج) است فرصتی مغتنم برای تبیین اندیشه مترقی و جهان شمول است و اهمیت ماه رجب به اندازه‌ای است که خداوند شب آرزو‌ها را در این ماه قرار داده است.

وی با اشاره به بحث امامت و مهدویت تصریح کرد: ایام ماه رجب و شعبان پر است از رویداد موالید حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین که نگاه ما این است که بتوانیم کار فاخری را انجام بدهیم و بتوانیم منزلت و جایگاه امامت و مهدویت را در بین جامعه دانشگاهی خصوصاً نخبگان ترویج کنیم .

دکتر قاسمی همچنین افزود: معصومین الگوی عینی و عملی در زندگی فردی، اجتماعی ، سیاسی و خانوادگی ما هستند تا ما بتوانیم الگوهای برتری را در جامعه پست مدرن امروز به جامعه دانشگاهیان اعلام کنیم و در این میان انجام این ماموریت بزرگ بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی رشت قرار گرفت .

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، خاطر نشان کرد: اعتقاد به مهدویت یکی از اصول مترقی دنیای تشییع است که وجه تمایز ما و سایر ادیان در اعتقاد به ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که از نوادگان پیامبر اکرم (ص) هست که البته ادیان دیگر هم به بحث منجی اعتقاد دارند و اعتقاد به منجی یکی از باورهای قطعی ما شیعیان هست.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برای دومین سال متوالی میزبان جشنواره ” امامت و مهدویت ” با ماموریت انتخاب کتاب سال می باشد. در واقع ویژگی ها و تفاوت جشنواره امسال در مقایسه با سال گذشته جشنواره امسال با نگاه بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی استانن گیلان و با مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با مشارکت کشورهای اسلامی منطقه از جمله عراق، سوریه ، مصر و اشخاص و محققان و شخصیت های برجسته جهان اسلام در این جشنواره حضور خواهند داشت.

قاسمی همچنین افزود: در این جشنواره آثار مکتوب و علمی استادان بنام جهان اسلام در این جشنواره شرکت کردند که تا این زمان حدود ۷۰ اثر فاخر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است که این کتب و پایان نامه ها و مقالات علمی و پژوهشی پس از جمع آوری بصورت کتاب ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این جشنواره بین المللی که اختتامیه آن انشاالله در ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد تعدادی از شخصیت های مطرح کشور سخنرانی خواهند کرد و به اثرات برتر جوایز بسیار ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.

وی در جواب سوال که آیا دانشجویان نیز در این جشنواره مشارکت خواهند داشت، ادامه داد: به نظر بنده، حضور دانشجویان در این جشنواره بسیار حائز اهمیت خواهد بود و انشالله بتوانیم خروجی مطلوبی را از این جشنواره بگیریم چرا که این جشنواره به صورت چند زبانه برگزار خواهد شد یعنی به زبانهای عربی ، انگلیسی ، فارسی و به روسی که آثاری هم از این مضامین و جهات نیز به دبیرخانه رسیده است و ابتکار عمل امسال جشنواره به تجلیل از خادمان و پیشکسوتان و سخنرانان که صاحب تالیف در این حوزه است و تلاش داریم از خادمان اهل بیت در عرصه امامت و مهدویت در این جشنواره بهره مند شویم

About مدیر خبر1

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …