چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون فرهنگی قوه قضائیه: ابزارهای دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای جمع‌آوری می‌شود

همای گیلان:معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه طبق قانون برخورد در زمینه ماهواره انجام می‌شود، گفت: ابزارهای دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای، به‌کارگیری، تولید و… ممنوع بوده و جمع‌آوری می‌شود.
خبرگزاری فارس: ابزارهای دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای جمع‌آوری می‌شود

حجت‌الاسلام هادی صادقی  درباره اهداف برگزاری همایش ماهواره در آینه حقوق و اخلاق در این شهر اظهار کرد: جامعه در معرض امواج ماهواره‌ای است و زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده و کارشناسان در این همایش موضوع را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اخلاق مهم‌ترین بحث است، افزود: رابطه ماهواره با اخلاق باید دغدغه تمام انسان‌ها باشد و توصیه می‌کنم مردم کتاب‌های هشداردهنده درباره رسانه‌ها را مطالعه کنند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه همایش مذکور را محل عرضه بررسی و تحقیقات عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزان و مدیران جامعه از این تحقیقات باید استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر تصمیم باید مبتنی بر فعالیت‌های علمی باشد، تصریح کرد: دو سال از فعالیت حوزه معاونت فرهنگی در قوه قضائیه می‌گذرد و از کارشناسان استفاده می‌شود.

صادقی یکی از فعالیت‌ها را افزایش شبکه‌ها در رسانه ملی خواند و یادآور شد: این امر محصول انجام یکسری مطالعات است.

وی درباره جمع‌آوری ماهواره‌ها خاطرنشان کرد: ابزارهای دریافت برنامه‌های ماهواره‌ای، به‌کارگیری، تولید و… ممنوع بوده و جمع‌آوری می‌شود و فلسفه این قانون آن است که ماهواره مانند لشکر دشمن به جامعه هجوم می‌آورد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اینکه طبق قانون برخورد در زمینه ماهواره انجام می‌شود، یادآور شد: می‌دانیم برخوردها کافی نیست و تنها با برخورد نمی‌توان با موضوع فرهنگی مقابله کرد بلکه تمام بخش‌ها باید به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

وی بخش حوزه نظارت در فرهنگ را کافی ندانست و یادآور شد: در حوزه نظارت مشکل داریم و امسال سازمان بازرسی به حوزه فرهنگ ورود کرده است.

ورود ۸۰ مقاله به همایش ماهواره در آینه حقوق و اخلاق

عضو هیت داوران همایش ماهواره در آینه حقوق و اخلاق نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در این همایش ۸۰ مقاله ارسال و هفت مقاله انتخاب و بررسی شده است.

محسن پورمحمدی با بیان اینکه ماهواره در زندگی موثر و مهم است، تصریح کرد: ماهواره علاوه بر فواید، در شرایط فعلی آثار مخرب دارد و از جوانب اخلاقی و حقوقی مورد بحث است.

وی ماهواره را وسیله و تریبونی دانست که امروز به عنوان یک ابزار در دست دشمن است و گفت: ماهواره وسیله جنگی علیه ما و تهدید است و می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد.

این مسئول با بیان اینکه اگر ماهواره در اختیار جهان اسلام گیرد وضعیت متفاوت می‌شود، خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توان از طریق ماهواره صدای مظلومیت و ظلم ظالمان و ستمگران را به گوش جهانیان رساند./فارس

About

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …