چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر ریاست جمهور : خدمات دولت فقط محدود به سفر ریاست جمهور نیست / حمایت از رویکرد استاندار گیلان در انتصاب مدیران همسو با دولت

همای گیلان : عصر امروز سه شنبه آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر هیات دولت و ریاست جمهور به گیلان با حضور معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر ریاست جمهوری به ریاست استاندار گیلان برگزار شد و مدیران ارشد استان دراین جلسه وضعیت مصوبات رئیس جمهور را روایت کردند.

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر ریاست جمهور در ابتدای این جلسه گفت:مابر اساس دستور ریاست جمهور به همه استان می رویم و میزان پیشرفت مصوبات رییس جمهور را در استان ها  ارزیابی می کنیم.

علی اصغر احمدی، با اشاره به اینکه خدماتی که توسط ریاست جمهور ارائه می شود فقط منوط به سفر ریاست جمهور نیست،اظهار کرد:خدمات دولت فقط محدود به سفر ریاست جمهور نیست و روند ارائه خدمات دولت همچنان تدوام دارد.

احمدی با بیان اینکه ۷۵ درصد مصوبات دولت در استان های مختلف کشور محقق شده است، گفت: یک دسته از پروژه ها بر پایه منابع بوده و بخش غیر دولتی آن پیوست بودجه نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ریس جمهور مقید به اجرای قانون و اخذ تصمیمات بر اساس چهارچوب قانون است، تصریح کرد: پایه این تصمیمات بر اساس اختیاراتی است که نمایندگان مجلس در بودجه مصوب کرده‌اند.

احمدی با تصریح اینکه در این سفرها تمامی مشکلات و موانع مصوبات رفع نمی شود افزود: یک دسته تصمیمات و خدمات دولت دارای ماهیت عمرانی و تملک دارایی بوده و دسته دیگر بر اساس نیازهای استان و غیردولتی است که از جنس پیوست بودجه نیست.

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر ریاست جمهور در ادامه تصریح کرد:باید پروژه هایی که در مدت زمان تعیین شده به بهره‌برداری نرسیده، مورد ارزیابی قرار بگیرد تا با واکاوی آن بتوانیم مشکلات و چالش های موجود را مرتفع کنیم.

احمدی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات صنعتی کشور ناشی از ضعف مدیریتی است، تصریح کرد :بسیاری از مشکلات ما ناشی از ضعف مدیریتی بوده و به همین لحاظ ما باید به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی باشیم. زیرا اگر ما بتوانیم جلوی تعطیلی یک واحد صنعتی را در استان ها بگیریم بسیاری از مشکلات حوزه اشتغال کاهش می یابد.

 وی با تاکید بر پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: بزودی وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان به گیلان سفر می کند.

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر ریاست جمهور با تاکید بر اینکه دولت نباید بنگاه داری کند،افزود:ما وظیفه داریم از واحد های تولیدی و صنعتی حمایت کنیم، اما نباید بدون در نظر گرفتن شرایط با پرداخت تسهیلات آن ها را بدهکارتر کنیم.

احمدی با اشاره به صحبت های استاندار در خصوص بخشداران ضمن حمایت از سخنان استاندار گیلان مبنی بر انتخاب بخشدار از خط فکری دولت اظهار کرد:بخشداران نماینده دولت هستند و نباید کاری کنیم کسی که نماینده دولت است در مقابل مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه باید فارع از مسائل سیاسی زمینه خدمت به مردم را  فراهم کنیم،افزود:در شرایط اقتصادی امروز که دشمنان درصدد تحمیل فشار اقتصادی هستند باید تمرکزمان را بر زمینه خدمت صادقانه به مردم بگذاریم تا آسیب ها را کاهش دهیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …