چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان خبرداد فعالیت ۲۸۳ کانون تبلیغاتی در گیلان

همای گیلان: معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از فعالیت ۲۸۳ کانون تبلیغاتی در سطح استان خبرداد و گفت: تلاش می‌کنیم تا اتحادیه کانون‌های تبلیغاتی گیلان با وجود انجمن صنفی قوی آنها تشکیل شود.

 وحیدفخرموسوی بعداز ظهر امروز در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان، با بیان اینکه اداره ارشاد به دنبال از دست دادن انجمن‌های خود نیست، اظهار کرد آئین نامه انجمن هنری‌های تجسمی کشور به ما اجازه انشعاب شاخه‌های دیگر را به صورت مجزا نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که انجمن عکس و گرافیک در استان فعال شود، افزود: در این زمینه قانون دست ارشاد را بسته است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه در شورای سیاست‌گذاری راهبری هنرهای گیلان این امر پیگیری می‌شود، گفت: دو سال و نیم از فعالیت انجمن هنرهای تجسمی گیلان می‌گذرد.

فخر موسوی از فعالیت ۲۸۳ کانون تبلیغاتی در سطح استان خبرداد و گفت: تلاش و پیگیری می‌شودبا توجه به اینکه کانون‌های تبلیغاتی گیلان دارای انجمن صنفی قوی است اتحادیه آنها تشکیل شود.

تنفیذ اختیار به هنرمندان در شورای راهبردی هنرهای گیلان به توسعه هنر کمک می‌کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت در این دیدار با بیان اینکه ابزار هنر ماندگارترین ابزار در دست بشر است، اظهار کرد: هر چیزی که با هنر آمیخته شود ماندگار است.

رضا ثقتی، خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی را اثرگذارترین نهاد بر سطح جامعه داشت و افزود: پیگیری و حساسیت در حوزه هنر زمانی موثرتر است که حوزه جغرافیایی درست دیده شود.

وی با اشاره به اینکه هنر در خون مردم گیلان است، گفت: وضعیت فرهنگ و هنر در شهر رشت در اوج نمودار پیشرفت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، هنرمندان را قشری بی‌ادعا و دلسوز دانست و خاطرنشان کرد: تنفیذ اختیار به خود هنرمندان در شورای سیاست‌گذاری و راهبردی هنرهای گیلان گامی موثر در راستای توسعه هنر استان است.

ثقتی از برگزاری ۲۵۰ روز تئاتر در سال گذشته در رشت خبرداد و گفت: ۸۹ روز موسیقی آمار خوبی برای این شهرستان است./تسنیم

About

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …