رییس سازمان شیلات ایران گفت: بدون شک برنامه های تدوین شده را به گونه‌ای به اجرا می‌رسانیم تا به رونق تولید بی‌انجامد و امسال نیز سال شکوفایی و افزایش تولیدات شیلاتی است.

نبی‌اله خون‌میرزایی رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استان گیلان در کشور دارای مزیت نسبی برای فعالیت های شیلاتی است، اظهار کرد: تولید و تکثیر بچه ماهی در کنار حلقه های تولید، صید، فرآوری و بازاریابی در گیلان تجمیع شده و این استان آیینه تمام نمای شیلات ایران است.

وی که در مراسم معارفه مدیرکل جدید شیلان گیلان سخن می گفت، در ادامه افزود: نقش شیلات گیلان برجسته بوده که حاصل هم گرایی بخش اجرا و تحقیقات در کنار پشتیبانی های استانی و خانواده جهاد کشاورزی است.

خون میرزایی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نیاز کشور را در حورزه های مختلف استان گیلان تامین می‌کند، افزود: باید از زیر ساخت های گسترده در استان و خصوصا نیروی انسانی ماهر در جهت اهداف تخصصی نظام بهره ببریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال ۹۷ با موجی از بازنشستگی در کشور مواجه شدیم که گیلان نیز مستثنا نبود.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروی متخصص در گیلان بسیار بالاست، افزود: عملکرد شیلات درخشان است و میزان تولیدات شیلاتی ما در پایان چهل سالگی انقلاب ۴۰ برابر شده است.

خون میرزایی تصریح کرد: امروز در شرایط جنگ اقتصادی با پیمان شکنان هستیم و فرصت هم برای خلاقیت وجود دارد و فرزندان شیلات از این تهدیدات، فرصت آفرینی می کنند.

رییس سازمان شیلات ایران گفت: بدون شک برنامه های تدوین شده را به گونه‌ای به اجرا می‌رسانیم تا به رونق تولید بی‌انجامد و امسال نیز سال شکوفایی و افزایش تولیدات شیلاتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در چارچوب رونق تولید در کنار ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف باید به اشتغال های خرد، پرورش ماهی در قفس و برنامه هایی از این دست بپردازیم.

گفتنی است در این مراسم با قدردانی از زحمات اسحاق شعبانی مدیرکل پیشین، صمد درویشی به عنوان مدیرکل جدید شیلات گیلان معرفی شد./دیارمیرزا/باکانال همای خبر همراه شوید