چاپ مطلب چاپ مطلب

معاون وزیر راه اعلام کرد اتمام خطوط ریلی نیمه‌تمام نیازمند ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

333333-1.jpg

معاون وزیر راه گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه ریلی در حال ساخت است که اتمام این میزان ریل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و یکی از این طرح‌های مهم راه‌آهن قزوین – رشت است.

احمد مجیدی با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی‌های حمل و نقل کشور از طریق جاده‌ای است، گفت: در حال حاضر ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که قیمت روز آنها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از بهره‌برداری راه‌ها به بخش خصوصی سپرده شده است، افزود: در بخش راهداری همانند بسیاری از کشورها همچنان در بخش دولت است.

معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت و شهرسازی خاطرنشان کرد: در فرهنگ کشور ما توجه بیشتر به ساخت راه‌هاست نه به نگهداری راه‌ها و باید این فرهنگ را تغییر داد.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای راهداری کشور امسال ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش راهداری کشور اضافه شده است.

مجیدی اضافه کرد: ۱۰۲ هزار کیلومتر راه‌ روستایی در کشور داریم که نیمی از آنها هشت سال است که آسفالت نشده‌اند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه اکنون ۱۶ میلیون دستگاه خودرو و موتور در کشور تردد می‌کنند و توانسته‌ایم از کشته‌های سوانح رانندگی در سال ۸۵ جمعیت کشته‌ها را از ۲۸ هزار نفر به ۱۹ هزار نفر در سال ۹۱ برسانیم، گفت: امسال هزار نفر دیگر در تلفات جاده‌ای کاهش داشتیم.

وی افزود: هنوز تعداد آمار کشته‌های ۱۸ هزار نفری امسال در جاده‌ها زیاد است.

مجیدی با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم در سوانح رانندگی در بین راه یا بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، افزود: به هر شکل ممکن باید تعداد کشته‌ها در راه‌ها را کاهش دهیم که این امر با راهداری خوب محقق می شود./ایسنا

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …