چاپ مطلب چاپ مطلب

معرفی نفرات برتر دومین دوره جشنواره ورزشی بین‌المللی کوچان آستانه‌اشرفیه

دومین دوره جشنواره ورزشی بین‌المللی کوچان آستانه‌اشرفیه با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

همای گیلان،؛ دومین دوره جشنواره ورزشی بین‌المللی کوچان «آستانه‌اشرفیه» هم‌زمان با نخستین دوره مسابقات بین‌المللی هنرهای رزمی استان گیلان با هدف توجه به ورزش همگانی، ایجاد نشاط در جامعه و‌ با شعار «ورزش، نشاط، تحرک جوانان» با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

رحیم حیدری: ورزش همگانی سهل‌ترین راه ایجاد نشاط در جامعه است

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه در آیین اختتامیه جشنواره ورزشی این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ورزش باعث ایجاد نشاط در جامعه می‌شود، اظهار کرد: یک جامعه برای پیشرفت نیاز به سرگرمی و نشاط دارد و مسؤولان باید با برگزاری مراسم‌های ورزشی و‌ فرهنگی به ایجاد نشاط در جامعه کمک کنند.

رحیم حیدری گلرودباری با اشاره به راه‌های ایجاد نشاط در جامعه گفت: بهترین راه برای ایجاد نشاط در جامعه توجه به ورزش همگانی است که برای این کار برنامه‌های بسیار خوبی در شهرستان آستانه‌اشرفیه در این مدت انجام‌شده است.

وی با اذعان به اینکه تحرک جوانان در جامعه کم شده است، تصریح کرد: به علت ماشینی شدن جامعه تحرک در بین جوانان کم شده است به همین دلیل «ورزش، نشاط، تحرک جوانان» شعار دومین جشنواره ورزشی شهرستان آستانه‌اشرفیه است.

حیدری با تأکید بر برگزاری مسابقات ورزشی با هزینه بسیار کم بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های ورزشی با هزینه اندک به همگانی شدن ورزش در بین شهروندان کمک می‌کند.

وی با مهم دانستن استعدادیابی در حوزه ورزش گفت: اگر بتوان استعدادهای ورزشی را شناسایی و به جوانان معرفی کرد، جوانان به حضور بیشتر در عرصه‌های ورزشی ترغیب شده و از زندگی ماشینی فاصله می‌گیرند.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با تقدیر از همه ارگان‌ها در این شهرستان افزود: برگزاری این فستیوال کار بسیار بزرگ و مهمی بوده و بدون همدلی و وحدت امکان‌پذیر نبود که خوشبختانه در این خصوص همه نهادها برای برگزاری این مراسم کمک کردند.

اسماعیل تیغ‌نورد: جشنواره کوچان در سطح بالایی برگزار شد

رئیس شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه نیز با بیان اینکه در برگزاری جشنواره کوچان اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده است، اظهار کرد: در این مسابقات چندین تیم خارجی حضور پیدا کردند که نشان‌دهنده اهمیت این مسابقات است لذا برگزاری این فستیوال بدون هماهنگی نهادها و ارگان‌ها از جمله فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه امکان‌پذیر نبود.

اسماعیل تیغ نورد جلالی با اشاره به رشته‌های حاضر در فستیوال ورزشی آستانه‌اشرفیه گفت: در این مسابقات رشته‌های ورزشی، طناب‌کشی، قیش بازی، بسکتبال سه‌نفره، فوتبال گل‌کوچک و ورزش هنرهای رزمی شرکت دارند که در سطح بسیار خوبی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه با تأکید بر استقبال بی‌نظیر از دومین جشنواره ورزشی در آستانه‌اشرفیه بیان کرد: خوشبختانه ۲۲۴ ورزشکار در قالب ۴۲ تیم داخلی و سه تیم خارجی در این فستیوال حضور دارند که نشان از کیفیت بالای این مسابقات می‌دهد.

یوسف‌دوست جلالی: حضور ۳ تیم خارجی بر کیفیت جشنواره کوچان افزود

عضو شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه نیز با اعلام تیم‌های شرکت‌کننده در این فستیوال ورزشی گفت: مسابقات رزمی این فستیوال دارای رنکینگ جهانی بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است، سه تیم خارجی از کشورهای آذربایجان، آلمان و افغانستان در مسابقات رزمی این فستیوال ورزشی شرکت کردند.

یوسف دوست جلالی با بیان اینکه جوانان باید از اوقات فراغت خود به‌درستی استفاده کنند، اظهار کرد: ورزش بسیار برای سلامتی و‌ نشاط جوانان مفید است لذا از آنان درخواست دارم اوقات فراغت خود را به ورزش کردن بپردازند.

وی با اشاره به راه‌های ایجاد نشاط در جامعه گفت: ایجاد نشاط در جامعه بسیار راحت بوده و می‌توان با انجام برنامه‌های فرهنگی در جامعه و برگزاری چنین فستیوال‌هایی به ایجاد نشاط در بین جوانان کمک کرد.

دوست جلالی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به بازگو کردن فرهنگ گیلان در کشور افزود: استکبار با انجام برنامه‌های گوناگون سعی دارد فرهنگ ایران را در نقاط مختلف از بین ببرد به همین دلیل باید فرهنگ گیلان و ایران را در برنامه‌های ورزشی بازگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ در دومین دوره جشنواره ورزشی بین‌المللی کوچان آستانه‌اشرفیه ۲۲۴ ورزشکار در رشته‌های (طناب‌کشی، فوتبال گل‌کوچک، بسکتبال سه‌نفره، قیش بازی) و هنرهای رزمی سبک wbc در قالب ۴۲ تیم داخلی و‌ سه تیم خارجی آذربایجان، آلمان و افغانستان با یکدیگر رقابت کردند.

در بخش هنرهای رزمی ۱۶ شرکت‌کننده شامل دوازده فایتر خارجی و چهار فایتر داخلی حضورداشته و در رنکینگ بین‌المللی تأثیر مستقیم دارد، این مسابقات در تقویم فدراسیون‌های جهانی wfc و wbc ثبت جهانی شده است و قرار است همه‌ساله به میزبانی شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار شود.

در بخش رزمی سه ورزشکار از کشور آذربایجان، چهار ورزشکار از افغانستان و یک ورزشکار از کشور آلمان و سید میر داوود موسوی، سعید قربانزاد، محمد دهقانی از آستانه‌اشرفیه و پیمان آلفته، امیرمحمد قدیمی، رامتین منافی، علی فرج زاده، کوشیار شافعی و روح‌الله اسماعیلی از کشور ایران باسابقه ملی و بین‌المللی حضور پیدا کردند.

 در پایان مسابقات رزمی بین‌المللی در وزن ۵۷ کیلوگرم بزرگ‌سالان روح‌الله اسماعیلی ایران به نشان طلا و مهدی اکبری از آلمان به نشان نقره، در وزن ۵۷ کیلوگرم جوانان ماهر اسدزاده از جمهوری آذربایجان به نشان طلا و رامتین منافی از ایران به نشان نقره، در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم علی علی‌اف از جمهوری آذربایجان به نشان طلا و محمد دهقان از ایران به نشان نقره، در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم علی فرج زاده از ایران به نشان طلا و جلیل احمدقادری از افغانستان به نشان نقره دست‌یافتند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم پیمان آلفته از ایران به نشان طلا و رضا تاجیک از افغانستان به نشان نقره، در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم فرهاد کریمی از افغانستان به نشان طلا و امیرمحمد قدیمی از ایران به نشان نقره، در وزن منفی ۷۸ کیلوگرم میرداوود موسوی از ایران به نشان طلا و مرادسلیمان اف از جمهوری آذربایجان به نشان نقره و در وزن منفی ۸۵ کیلوگرم سعید قربانزاده و کوشیار شافعی از ایران به ترتیب به نشان‌های طلا و نقره را کسب کردند.

در بخش مسابقات فوتبال گل‌کوچک تیم‌های سیاهکوچه، جوانان پشت وادیه و تیم قایقران به ترتیب به مقام اول تا سوم، در بخش بسکتبال خیابانی سه‌نفره و در رده سنی بزرگ‌سالان تیم‌های پشت حرم، سردار جنگل و شهید حلوایی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم و در رده سنی نوجوانان تیم‌های شهید زنده‌دل، آبیاری و نواب صفوی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به‌دست آوردند.

/آستان خبر

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …