چاپ مطلب چاپ مطلب

معرفی ورزش کاراته و شناخت این ورزش رزمی/سید رضا میرحسینی

اختصاصی همای گیلان: در چند سال گذشته ورزش کاراته در سراسر دنیا گسترش چشمگیری داشته و افراد زیادی جذب این رشته ورزشی شدند. در بسیاری از کشورها از صنف های مختلف به تمرین این رشته مهیج ورزشی پرداختند.کسانی که چند سال به تمرینات حرفه ای کاراته میپردازند دیدگاه خاصی به این ورزش دارند،تمرینات کاراته صرفا حرکات دست و پا و یا شکستن اجسام سخت نیست بلکه علاوه برجسم افراد به تقویت روح انسان نیز میپردازد.
گی چین-فونا کوشی یکی از استادان بزرگ کاراته در دنیا است که مدام به شاگردانش متذکر میشد که هدف از تمرینات کاراته پرورش روحیه والا و روحیه تواضع و فروتنی میباشد و افراد باید در هردو جنبه فیزیکی و روحی پیشرفت کنند. در این رشته ورزشی، تمرینات دفاع از خود همراه با دست خالی انجام میشود که در ان بدن انسان بصورت خاص پرورش می یابد.
استاد ناکایاما چهره برجسته کاراته مدرن جهانی است که زحمات زیادی برای این رشته رزمی کشیده است او یکی از شاگردان فوناکوشی بود.پیدایش کاراته و تکاملش به مردمی باز میگشت که درپناه فراگیری فنون ان ،از خود و سرزمین خویش دفاع میکردند،بنابراین انسان همواره برای دفاع از خود با دست خالی می اندیشیده است و تنها فقط با تمرینات منظم به تکامل ، در این رشته رزمی میرسیدند.

کاراته سال ۱۳۴۲ توسط اساتید وارد ایران شد و درحال حاضر سبک های زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند که همه انها از شاخه های چهار سبک اصلی یعنی شتوکان،شیتوریو،وادوریو،گوجوریو میباشند.
ورزشکاران این رشته ورزشی در ایران، سالهای گذشته افتخارات زیادی در دنیا کسب کردند.به همین دلیل ورزش کاراته جایگاه ویژه ای در مردم ایران پیدا کرد.در بسیاری از تحقیقات ثابت شد افراد از خانواده متوسط در ایران که به ورزش کاراته میپرداختند از نظر علمی به درجات بالایی رسیده اند و از هوش و زکاوت بالایی برخوردارند.با توجه به انجام حرکات سرعتی و تصمیم گیریهای انی در مبارزه و زدن ضربه های درست و صحیح در هنگام مسابقات باعث میشود تا افراد در زندگی عادی نیز در لحظات حساس تصمیمات درست بگیرند و موفقیت های زیادی در زندگی کسب نمایند. کاراته دنیای بسیار بزرگ و پرهیجانی دارد و امیدوارم ماهیت کاراته را درک کنیم و به افرادی که در اینده به این ورزش میپردازند منتقل کنیم.
به امید روزهای پرافتخار برای کاراته کاران ایران در سکوهای بزرگ جهانی و المپیکی. و با ارزوی داشتن جوانانی سالم و تندرست با مدال های قهرمانی و مرام پهلوانی.

سیدرضامیرحسینی

مربی کاراته دانشگاه و سالن های ورزشی

انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …