چاپ مطلب چاپ مطلب

مقصران مرگ ۱۹ نفر محکوم شدند/ پایان پرونده جنجالی آتش‌سوزی مرگبار در کلینیک سینامهر

مقصران مرگ ۱۹ نفر محکوم شدند/ پایان پرونده جنجالی آتش‌سوزی مرگبار در کلینیک سینامهر

🔹روز دهم تیرماه سال ۹۹ انفجاری در کلینیک سینامهر واقع در خیابان شریعتی تهران اتفاق افتاد که بر اثر آن ۱۵زن و ۴مرد جان خود را از دست دادند.

🔹در این شرایط تحقیقات برای روشن شدن علت اصلی حادثه و شناسایی مقصران آن در دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد. رسیدگی به این پرونده به انجام تحقیقات تخصصی نیاز داشت. بررسی‌ها به هیأت ۱۵ نفره کارشناسان رسمی سپرده شد و آنها در نهایت مؤسسان و هیأت مدیره شرکت خدمات پزشکی و جراحی سینا مبین شمیرانات را ۵۲درصد و وزارت بهداشت، دانشگاه شهید بهشتی، ‌شهرداری، آتش‌نشانی و سازمان‌های مرتبط دیگر را در مجموع ۴۸درصد مقصر این حادثه تشخیص دادند.

🔹این پرونده به شعبه۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت فرستاده شد که ۴جلسه محاکمه در دادگاه با حضور متهمان، ‌خانواده قربانیان، مصدومان حادثه و وکلای آنها برگزار و سرانجام به صدور رأی منجر شد. براساس رأی صادر شده متهمان این پرونده ۳۱نفر بودند که اتهامشان تسبیب در قتل شبه عمد بوده است. ۱۰متهم اول پرونده که ۸مرد و۲زن که از پزشکان و سهامداران کلینیک بودند هر کدام به میزان قصوری که در مرگ ۱۹ نفر داشتند به پرداخت دیه در حق اولیای دم و هرکدام از یک سال و نیم تا ۳سال حبس محکوم شدند.

🔹علاوه بر این، وزارت بهداشت و درمان به میزانی که مقصر است به پرداخت دیه محکوم و موظف شده تا مقاله و کار تحقیقی در زمینه نحوه نظارت بر کلینیک‌های مشابه را انجام دهد تا از بروز چنین حوادث مشابه جلوگیری شود.

🔹شهرداری محل حادثه نیز به پرداخت جریمه نقدی و تهیه مقاله تحقیقی درباره آسیب‌شناسی کلینیک سینا مهر شمیران و نظارت شهرداری روی آن مرکز و راهکارهای پیشگیرانه در ارتباط با جلوگیری از حوادث مشابه این کلینیک محکوم شده است.

🔹سازمان آتش‌نشانی نیز به پرداخت دیه و جریمه نقدی محکوم شد. همچنین ۲نفر که در سازمان مرتبط با حوادث کار بودند باید دیه و جریمه نقدی بپردازند و حکم آنها در رسانه منتشر شود و یک کارگر تبعه افغانستان که در کلینیک محل حادثه کار می‌کرد نیز از ایران اخراج شود.

🔹به‌دنبال صدور این رای، تعدادی ازمتهمان پرونده به این حکم اعتراض کردند که پرونده به شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد که قضات آرای صادره را تأیید کردند و پرونده دیروز به قاضی امین کرمانی‌نژاد، دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …