چاپ مطلب چاپ مطلب

ممنوعیت ۲ ماهه صید ماهی کیلکا در گیلان

همای گیلان: اسحاق شعبانی امروز با اشاره به ممنوعیت صید ماهی کیلکا در گیلان اظهار کرد: فصل تخم‌ریزی ماهی کیلکا آغاز شده و صید آن در این زمان ممنوع است.

13911026000248_PhotoA-768x460

وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان از امروز صید ماهی کیلکا به مدت ۴۵ روز تا دو ماه در گیلان تعطیل است، تصریح کرد: در این مدت هیچ شناوری حق صید کیلکا را ندارد.

مدیر کل شیلات گیلان درباره صید ماهی کیلکا در گیلان گفت: امسال ۲۰۸ تن ماهی کیلکا در گیلان صید شد که در مقایسه با سال گذشته چهار برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از میزان صید مذکور کیلکا برای صیادان ۳۳۰ میلیون تومان درآمد کسب شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز درآمد خوبی نصیب صیادان کیلکا شده بود.

شعبانی ۱۰ درصد کیلکای صید شده  را در سبد غذایی خانوارها عنوان کرد و یادآور شد: بقیه ماهی کیلکا به پودر ماهی تبدیل می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه پودر کیلکا برای خوراک طیور استفاده می‌شود، متذکر شد: کاهش شناورهای صید کیلکا مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از صید بی‌رویه و کاهش ذخایر ارزشمند کیلکا است.

به گفته مدیر کل شیلات گیلان، کاهش تدریجی تعداد شناورهای صید از ۱۱۸ فروند به ۲۵ فروند را راهکار مناسب حفظ ذخایر کیلکا در ۱۰ سال گذشته ذکر کرد.

//فارس

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …