چاپ مطلب چاپ مطلب

من معذرت می خوام از تولید کننده ای که صنایع او در مصرف برق و افزایش تولید، متخلف شناخته شد…

اختصاصی همای خبر/من معذرت می خوام از
تولید کننده ای که صنایع او در مصرف برق و افزایش تولید، متخلف شناخته شد…
به قلم: علی‌علیپور نیاول
مدیرمسئول همای گیلان

من شرمسارم که برق یک صنعتگر قطع می‌شود! شرمنده‌ام یک صنتعگر برق کافی در اختیار ندارد که چرخ صنعت کشور را به گردش درآورد و در راه خودکفایی وطنش گام بردارد!!
اشتغال ایجاد کند و از ایجاد شغلهای کاذب و افزایش بیکاری که آفت هر ملت و جامعه ای است جلوگیری کند!!

من شرمنده‌ام که رانت خواران موفق تر و مرفه تر از تولیدکنندگان جامعه زندگی میکنند!
من شرمنده‌ام که تحریمها را به جان خریدیم تا نیروگاه‌های تولید انرژی بکار بیفتند اما اکنون صنعتگران زحمتکش و شریف این جامعه برق ندارند!!
من شرمنده‌ام از این همه تناقض!!

همه ما از استعداد های بالقوه ایران در حوزه های مختلف باخبریم و می‌دانیم که منابع خدادادی ایران توان اداره جمعیت به مراتب بیشتر از این را داراست. میدانیم ایران بواسطه شعار پرافتخار استقلال‌طلبی سالهاست که هزینه های گوناگون می پردازد، می‌بینیم که همواره از سوی بیگانگان در تحریم های ظالمانه هستیم اما افسوس بی تدبیری مدیران، بیش از فشارهای ناشی از تحریم، تسمه از گرده این ملت کشیده و میکشد!!

همگی مطلعیم که مهمترین دلیل وضع موجود به طور کلی سوء مدیریت است.
بدبختانه هر چه بیشتر از عمر انقلابمان گذشت، سطح مدیریت هم تنزل پیدا کرد و ضعیفتر و غیرتخصصی تر و غیرمسئولانه تر شد!! اما این سیر قهقرایی تا به کجا ادامه خواهد یافت؟!
منظور بنده در این نوشتار توصیف سطح مدیریت یک فرد خاص نیست، بلکه تحلیلی از ضعف‌های کلی و شکافهای عمیق در مدیریت عام و کل است.
آخر چطور میشود که ما از تولید(کالا وخدمات )، افزایش سرانه ملی و اشتغال حرف بزنیم اما در عمل موانع آن را برطرف نکنیم!!
نمی شود که تولید کننده با وجود محدودیت هایی که تحریم ها بر او تحمیل نموده، هر ساله در فصول گرم سال دغدغه برق و چندین مشکل لاینحل دیگر هم داشته باشد و در فصول سرد سال هم مشکلات نارسایی گاز و…!

به والله نمیشود از خودکفایی و سرمایه گذاری در تولید حرف زد اما مهمترین دغدغه های تولید و چرخه صنعت را برطرف نکرد…
در خبرها شنیده شد که مهندس داراب زاده مدیر عامل محترم برق منطقه ای ،در یک مصاحبه آتشین خبر از قطع برق کارخانه “سیمان خزر لوشان” داده بود که به دلیل عدم الگو مصرف برق کارخانه به مدت ۱۵دقیقه {تاکید می شود}به طور کامل قطع گردید!!
بنده به‌عنوان یک روزنامه‌نگار یک طرفه به قاضی نمی روم و نوک پیکان قلم را فقط به سمت مهندس داراب زاده نمی گیرم .بلکه تحلیلم کلی است.
اما در اینجا لازم است بپرسم که آقایان، چگونه باید تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند؟! چگونه باید رشد ۸درصدی اقتصادی را که دولت محترم وعده آن را داده است محقق شود، وقتی زیرساختهای لازم و ضروری برای کارآفرین فراهم نشده است؟!
چگونه باید فلاکت وفقر را ریشه کن کنیم تا وقتی با معضلات این چنینی روبرو هستیم؟
آقای مهندس چه زمانی باید مشکلات زیر ساخت برق حل گردد؟!
اقای مهندس نمی دانم وقتی معاون محترم وزارت نیرو به گیلان تشریف آورده بودند، در ارائه گزارش به معاون محترم فرمودید که من به خاطر محدودیت های برقی مجبور به قطع برق یک کارگاه تولید گشتم و شرمنده تولید وتولید کننده شدم…
یا با این مصاحبه قدرت مدیریت خود را به رخ همگان کشیدید وصدای لم من یزید را سر دادید؛ و احتمالا وقتی این سطرهای بنده را قرائت می فرمایید در دلتان به من ناسزا می گویید و میفرمایید آقای نقاد، این تصمیم کار گروه بود و من فقط مجری هستم.
اما بنده نیز همیشه خاطرنشان کرده‌ام که نمی‌شود با روحیه خشونت و حرف زور با تولید بر خورد کرد.
انعطاف و روحیه همکاری، از مهمترین فاکتورهای مثبت در برخورد با تولید است.
آقای مهندس واقفید و دانش آن را دارید که وقتی برق کارگاهی در دمای بالایی ۱۴۰۰درجه قطع می گردد چه آسیب های به آن واحد صنعتی وارد می شود و چه میزان باید انرژی صرف کرد تا چرخه مجددا به همان دما برسد.
تولید کننده مستحق تنبیه نیست.
من آنان راخدمتگزار،جهادی وانقلابی می دانم ودست انها را به گرمی می فشارم.

روزی در یکی از جلسات دیدیم که تولید کننده ای به دیدار دکتر پورحیدری مدیر کل صمت امده بود. عرض حالی داشت؛ به ایشان گفت آمده ام تا مشکلات تولید را به عرضتان برسم.
بنده به شخصه دیدم و شنیدم که ایشان گفتند «چرا شما این همه راه را قبول زحمت کردید. این وظیفه من است تا خدمت شما برسم ومشکلات تولید را حل کنم.من خادم شما هستم و اسرع وقت به شرکت شما خواهم امد »
دقیقا این جمله ،جمله است که نیاز امروز کشور ماست.

مسئولان بالادست باید حامی صنعتگران باشند. تولید کننده باید مصمم و پشتگرم باشد تا بتواند کار کند. نه اینکه مصاحبه کنیم که برق فلان کارخانه را به دلیل عدم الگوی مصرف به طور کامل قطع نمودیم!!
صنعتگر می گوید با برق در نظر گرفته شده ،شرکت قادر به تولید نیست. باید دنبال راه حل گشت ومشکل را اصولی حل نمود.
البته و صدالبته بنده‌ی روزنامه‌نگار،پیگیری نمودم که بعدها مشکل برق این شرکت را حل نمودید، وظیفه دانستم در همین جایگاه از اقدامات قابل ذکر شما تشکر و تقدیر کنم.
امیدوارم با نقد کارا وصد البته با مدیریت دلسوزانه شما گامی در جهت حمایت تولید برداریم.
باقی بقایتان و خرد یارتان

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

توقیف موتور سیکلت ۳۰۰ سی‌سی قاچاق در رودسر

توقیف موتور سیکلت ۳۰۰ سی‌سی قاچاق در رودسر فرمانده انتظامی رودسر از کشف یک دستگاه …