چاپ مطلب چاپ مطلب

مهدی خدمت بین دانا،مدیر کل بهزیستی گیلان: ۷۳ واحد مسکونی مددجویی در هفته بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد

همای خبر/مدیر کل بهزیستی گیلان در نشستی خبری با اصحاب رسانه همزمان با گرامیداشت چهل و دومین سال تأسیس سازمان بهزیستی گفت: سلامت روان و جسم یکی از پایه های اصلی یک جامعه سالم است که می تواند به رشد و تکامل جامعه کمک کند.
خدمت بین دانا افزود: سازمان بهزیستی از سال ۵۹با هدف نگهداری از معلولان تأسیس و با توجه به آسیب های اجتماعی در حوزه های آسیب دیدگان و پیشگیری در جامعه با به کارگیری مددکاران، روان شناسان و مهرورزان ،مددرسانی می کند.
وی در ادامه عنوان کرد: خیلی از مراکز بهزیستی چون؛ آسایشگاه ها، بخش های اعصاب و روان، مراکز نگهداری شبانه روزی فرزندان و…، به بخش خصوصی واگذار شده وما مدیون همه کسانی هستیم که در این مراکز با کمترین امکانات به بهترین مخلوقات خدا خدمات ارائه می دهند.
مدیر کل بهزیستی گیلان افزود: ۷۳ واحد مسکن مددجویی در هفته بهزیستی در استان به بهره‌برداری و در سراسر کشور نیز واحد‌های مسکونی مددجویی
افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی هم چنین از برگزاری نمایشگاهی از کار دست معلولان ذهنی که در کارگاه حرفه آموزی کار می کنند خبر داد و گفت: قرار بود نمایشگاه بزرگی به مناسبت هفته بهزیستی در پیاده راه فرهنگی مرکزی شهر رشت برگزار شود که مجوز داده نشد و در حال حاضر این نمایشگاه با ۱۰ غرفه در محوطه اداره کل بهزیستی استان از هنر دست معلولان و اعضای تحت پوشش
برگزار می شود.
خدمت بین دانا افزود: برای خرید مسکن خانواده های دارای دو معلول به بالا۵۰ تا ۱۵۰ میلیون
تومان بلاعوض تخصیص داده شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار متقاضی مددجوی برای مسکن ، در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و قرار شده که با مساعدت دولت سیزدهم و سازمان بهزیستی کشور و طی یک قرارداد و تفاهم نامه ،۴۰ میلیون تومان پول واریزی اول در این طرح را وزارت تعاون و راه و شهرسازی برای جامعه هدف مددجو پرداخت کنند.
مدیر کل بهزیستی گیلان افزود: بهزیستی استان ،در همه شهرستان های استان به جزء شهرستان های سیاهکل و خمام
اورژانس اجتماعی (۱۲۳) دارد و تا پایان سال نیز در دو شهر مذکور پایگاه اورژانس اجتماعی راه اندازی و ارتباط مرکزی نیز برای یکپارچه سازی دریافت تماس ها راه اندازی می شود.
خدمت بین دانا در ادامه اظهار داشت: به مددجویان برای راه اندازی کسب و کار ،۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصدی داده می شود، علاوه بر این در صورت توسعه کار و ایجاد کار آفرینی برای چند نفر دیگر تسهیلات وام تکمیلی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان دریافت می کنند.
وی با اشاره به مداخله بهزیستی در موارد خشونت خانگی افزود: اورژانس اجتماعی بهزیستی در موارد کودک آزاری و خشونت خانگی با یک تیم تخصصی شامل؛ روان شناس و مددکار اجتماعی ، پس از بررسی و پرس وجو، مداخله و درصورت نیاز از دادگستری نیز مجوز می گیرد.
مدیر کل بهزیستی گیلان هم چنین گفت: ۱۰۳ مرکز توان بخشی شامل؛ مراکز شبانه روزی، مرکز روزانه، ویزیت در منزل، مراقبتی، اوتیسم و حرفه آموزی در استان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به این مطلب که ظرفیت مراکز اعصاب و روان بهزیستی تکمیل است،افزود: با وجود ۶ مرکز اعصاب و روان در
استان به ۴ مرکز دیگر نیز در استان برای پذیرش بیمار جدید نیازمندیم.
خدمت بین دانا هم چنین گفت: قرار شده در ماه برای هر بیمار اعصاب و روان ،۲ میلیون تومان تخصیص یابد.
وی افزود: آمار سالمندی در گیلان بالاست،در حال حاضر نیز از ۱ هزار سالمند در مراکز مختلف نگهداری می شود.
مدیر کل بهزیستی گیلان در ادامه عنوان کرد: در گیلان ۳۷ هزار مستمری بگیر داریم که از این تعداد ۱ هزار نفرشان سرپرست خانوار و مابقی نیز جامعه هدف (معلولان)را شامل می شوند.علاوه براین ۱۰ هزار نفر نیز در نوبت دریافت مستمری هستند.
وی افزود: میزان کمک مستمری از ۳۵۰ هزار تومان در سال گذشته به ۴۲۰ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.
خدمت بین دانا در ادامه تصریح کرد: أموزش مهارت های زندگی برای کودکان کار را در دستور کار داریم.
وی افزود: بیشتر بچه های خیابانی بد سرپرست هستند، اگر مراکز سامانکده بزرگ توسط شهرداری ها راه اندازی شود، تعداد کودکان کار نیز کم می شود.
مدیر کل بهزیستی گیلان هم چنین گفت: طلاق و خودکشی از جمله آسیب های اجتماعی نگران کننده است ،که متأسفانه در گیلان میزان طلاق رقم بالایی را به خود اختصاص داده است.
خدمت بین دانا در ادامه با اشاره به این مطلب که آمار کودکان بی سرپرست در دهه اخیر کاهش چشمگیری داشته،خاطر نشان کرد:در حال حاضر اکثر کودکان تحت پوشش بهزیستی بدسرپرست هستند.
وی در خاتمه افزود:در حال حاضر ۸۰۰ پرونده متقاضی فرزند خواندگی در استان تشکیل
شده که از این تعداد ۳۰۰ خانواده واجد شرایط داریم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد

«زهره عالی‌پور» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی شد   🔹وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی خانم …