چاپ مطلب چاپ مطلب

مهدی کروبی به خانه برگشت.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وب سایت ها و رسانه های ضدانقلاب فارسی زبان، به طور گسترده به خبر بازگشت مهدی کروبی به منزلش پرداختند.

untitled

وب سایت انگلیسی بی بی سی فارسی در این باره نوشت: «مهدی کروبی، از رهبران معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸، پس از سه سال به منزل شخصی‌اش در جماران بازگردانده شده است.

تقی کروبی، از پسران او، در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی فارسی این خبر را تایید کرده است.»

بی بی سی در ادامه نوشت: «بنا بر این گزارش، گروهی از ماموران امنیتی و انتظامی در روزهای گذشته مشغول آماده سازی مقدمات این انتقال بوده اند. در همین حال، روز انتقال و انتشار این خبر همزمان شده است با دوازدهم بهمن که در ایران نخستین روز از سلسله جشن‌های ده روزه تحت عنوان دهه فجر انقلاب اسلامی است.»

بی بی سی در خاتمه نوشت: «در هفته‌های گذشته اخباری در مورد وضعیت جسمی مهدی کروبی، رئیس اسبق مجلس ایران، منتشر شده بود و پسران او از تحت عمل جراحی قرار گرفتن پدرشان خبر داده بودند. با وجود این، تقی کروبی می‌گوید رسما به خانواده آقای کروبی اعلام نشده است که میان وضعیت جسمی پدرش و این انتقال ارتباطی وجود دارد.»

وب سایت صدای آمریکا نیز اعلام کرد: «منابع مطلع در تهران ضمن اعلام این خبر به صدای آمریکا، گفتند که نیروهای امنیتی، روز شنبه (۱۳ بهمن) اطراف منزل او را ترک کردند.»

صدای آمریکا به نقل از سحام نیوز آورده است: «فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی هفته گذشته از انجام دو عمل جراحی بر او خبر داده و به سایت سحام نیوز گفته بود که همسرش برای درمان دیسک کمر و کانال نخاعی جراحی شده است.»

وب سایت سحام نیوز نیز که اخبار مربوط به مهدی کروبی و حزب اعتماد ملی را منتشر می‌کند، در خبری ویژه از بازگشت مهدی کروبی به منزل شخصی‌اش خبر داد.

صدای آمریکا در ادامه با اشاره به سخنان حسن روحانی نوشت: «حسن روحانی چند روز پیش در گفت و گویی با فرید ذکریا، روزنامه نگار شناخته شده آمریکایی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، وعده داده بود که حصر به زودی شکسته خواهد شد.»

ادعای حبس سه ساله و در شرایط وخیم مهدی کروبی از سوی فرزند وی و رسانه های ضدانقلاب در حالی بیان می شود که انتشار تصویری از مهدی کروبی در سال گذشته و در خانه ای مجلل سوال هایی را ایجاد کرد.

این در حالی است که فرزند مهدی کروبی در مهر ماه ۹۲ در صفحه فیس بوکش، از حضور سرزده پدر در منزل خود خبر داده بود.

محمدحسین کروبی در آن تاریخ نوشته بود:

شب گذشته در منزل من همزمان با شب تولد پدرم به مناسبت ورود دخترم به دانشگاه با حضور مادر و برادرانم مهمانی گرفته بودیم. اتفاق جالب اینکه هنگام صرف شام زنگ منزل به صدا در آمد و ماموری از آن سوی آیفون گفت: آقای کروبی رو آوردیم. عملا باورکردنی نبود و خوشحال شدیم که پدر را سر زده آورده بودند. ایشان به همراه ۶ مامور وارد منزل شدند. پدرم خیلی از روحیه و حال خوبی برخوردار و البته مقداری لاغر شده بودند که علت آن را خود پدرم پیاده روی بیش از ۲ ساعت در همان آپارتمان ذکر کردند. از حال ایشان پرسیدیم و گفتند چند شب قبل مرا به یک مرکز درمانی برای چکاب بردند و تقریبا یک چکاب کامل صورت گرفته است.

در انتهای این دیدار یک ساعته ماموران اجازه دادند عکسی یادگاری با پدر داشته باشیم. لازم به توضیح می دانم که بگویم مسئولین جدید که به تازگی منصوب و پدرم به اینها تحویل داده شده است، قول دادند که وضعیت پدرم بهتر شود و طی ۱۰ روز آینده ایشان را به منزلی در منطقه شمیران منتقل کنند. همچنین قول دادند که هفته ای یک بار اعضای خانواده به صورت چرخشی با پدر ملاقات نمایند.

About

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …