چاپ مطلب چاپ مطلب

مهرداد لاهوتی نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی: ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگان در انتخابات دوره یازدهم مجلس اجرایی نمی‌شود

همای گیلان، عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: از آنجایی که لایحه جامع انتخابات اعلام وصول شده، باید طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات با این لایحه ادغام شده و مطابقت داشته باشند، اما این تغییرات در این مجلس ختم نمی‌ شود.

? مهرداد لاهوتی در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد : از مجلس پنجم موضوع استانی شدن انتخابات از سوی وکلای ملت دنبال می‌شود و بعید است این بار نیز به نتیجه برسد.

? عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس نیز یک بند از طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس است.

?ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس خلاف قانونی است
وی افزود: علیرغم اینکه شخصا به استانی شدن انتخابات مجلس اعتقاد دارم، برای تحقق اصل استانی شدن موانع فراوانی وجود دارد اما امیدوارم به سرانجام برسد.

? لاهوتی ادامه داد: از آنجایی که لایحه جامع انتخابات اعلام وصول شده، باید طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات با این لایحه ادغام شده و مطابقت داشته باشند، اما این تغییرات در این مجلس ختم نمی‌شود.

? نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس موافق هستم اما این موضوع خلاف قانون اساسی است، گفت: در قانون اساسی انتخاب بر عهده مردم است.

? انتخاب نماینده مجلس برعهده مردم است و نباید در انتخاب مردم ممنوعیت ایجاد کرد

? وی در خصوص اینکه قانون اساسی ترتیبات برگزاری انتخابات مجلس را بر عهده قانونگذار گذاشته است، افزود: موضوع ممنوعیت کاندیداتوری ۴ دوره متوالی نمایندگان مجلس، جزء ترتیبات قانونگذاری نیست.

? لاهوتی اظهار کرد: هر دوره بیش از ۷۰ درصد نمایندگان رای نمی‌آورند و از راه یافتن به مجلس باز می‌مانند و این اختیار باید توسط مردم اجرا شود.

? ایجاد ممنوعیت برای نمایندگانی که ۳ دوره نماینده بوده‌اند، توجیه ندارد
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی همه کاندیداها در شرایط مساوی به رقابت می‌پردازند و آن هایی که چند دوره هم نماینده بوده‌اند اولویتی نسبت به دیگر کاندیداها ندارند، چرا باید ممنوعیت ایجاد کنیم برای کسی ۳ دوره نماینده مجلس بوده است؟

? سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که ۳ دوره نماینده بوده‌اند ایراد قانون اساسی دارد و شورای نگهبان با آن مخالفت می‌کند، از طرف دیگر قطعا این قانون برای دوره یازدهم مجلس اجرا نمی‌شود./خانه ملت

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …