چاپ مطلب چاپ مطلب

مهر معلم عشق محصل / رضا بژکول ، دانش آموخته علوم سیاسی

اختصاصی همای گیلان: دوستدار معلمی هستم که اندیشیدن را بیاموزد نه اندیشه‌ها را “دکتر شریعتی ” هرسال که اول مهر فرا می‌رسد مهربانی‌ها و زیبایی‌ها شکوفه می‌کند تا در یک فرآیند زمانی دانش معلم به کمک عشق محصل با هم ممزوج شده و بنیان علومی گردد که نجات بخش حیات انسان شود، این فرآیند اگرچه فراز و نشیب هایی دارد اما در طول زمان به سر مقصد اصلی خود که همانا آگاهی و بینش است می‌رسد، بینشی که برخاسته از آگاهی معلمی است که خود نیز در گذشته از آن بهره برده، تا به یاد آورد آنچه که دیگران کاشتند ما خوردیم پس ما نیز می‌کاریم تا آیندگان بخورند باشد و طعم شیرین میوه رسیده مهر را پر بارتر کرده و هستی کودکیش را که برگرفته از آموزه‌ها است در اختیار کودکان آینده ساز کشور قرار دهند .

%d8%b1%d8%b6%d8%a7-%d8%a8%da%98%da%a9%d9%88%d9%84

مهر آغاز دغدغه معلم است که با همه مشکلات می سازد تا سازنده مشکلات کشور باشد، ثروت می آفریند اما خود از این ثروت بزرگ بهره اندک می‌برد، اخلاص را تقدیم نسل آینده می‌کند اما خود از اخلاص متولیان بی‌نصیب است، با دانش خود فرش می‌گسترد تا نسل تشنه یک سرزمین فربه شود، اما خود از این فربه شدن در طول سالیان متمادی عقب مانده است (اگرچه دولت تدبیر و امید گام‌هایی هر چند کوتاه در این زمینه برداشته است ) همه و همه یادآور دغدغه معلمین کشوری است که با تربیت استادان و نخبگان جامعه‌ای را متحول می‌کنند.

مهر یادآور خاطرات شیرین درس و بحث معلمینی است که با همه خاطرات تلخ و شیرین، دنیای کودکان و بزرگسالان را تبدیل به معرفت، شناخت و زیبایی می‌کند تا تحولی شگرف در زندگی او ایجاد نمایید، اگرچه ممکن است در این تحول عده ای باز مانند اما رسالت معلم ماندن نیست بلکه ساختن است و کسانی از آن بهره می‌گیرند که تلاش کنند، زحمت بکشند و به ممد حیات خویش جلوه‌ای تازه ببخشند.
مهرماه یادآور نوع شدن اندیشه و فکر در وادی مدرسه و دانشگاه، یادآور رنج و سختی برای آموختن، یادآور دوستی و عشق معلم و محصل، یادآور صفا و صمیمیت دو بال یک کبوتر است. مهر آغاز شکوفا شدن اندیشه جوانان ایران برای دانش است تا با مهر معلم، آینده زندگی خویش را با دانش برگرفته از او نهادینه کند.

مهر خاطره اندیشیدن، یاد گرفتن و آموختن آن چیزی است که نمی‌دانیم اما می خواهیم و این فعل خواستن تنها با وجود معلم است که متبلور می‌شود تا آینده روشنی برای محصلین خلق کند و چه خوب گفت کنفسیوس که دانش بی‌اندیشه دام است و اندیشه بی دانش بلا . مهرماه آغاز شکوفا شدن گلبرگهای امید و جوانی برای آموختن در بهار تعلیم و تربیت، بر ساربان باغ مهر و محبت، شور و شوق و عشق و وفا تهنیت باد.

رضا بژکول ، دانش آموخته علوم سیاسی

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …