چاپ مطلب چاپ مطلب

مهر نقطه آغازی است برای آینده ای روشن / جواد نجار تمیزکار

همای گیلان: «مهر» در نزد ما ایرانیان یادآور دانش ورزی برای ساختن فردایی بهتر و داشتن ایرانی با عزت است چرا که به فرموده رسول خاتم (ص) «دانش اگردر ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت». مهر نماد اندیشه ورزی است برای جماعت جوینده دانش و تحصیل؛ آغازی است برای اینکه بتوانیم کشوری مستقل و آباد داشته باشیم و بزرگی و اقتدارمان را به رخ جهانیان بکشیم و ایران و ایرانی را آن گونه که شایسته آن است در عرصه گیتی مطرح کرده و بشناسانیم و در یک جمله باید گفت نقطه مهر نقطه آغاز دانشورزی،اندیشه پروری و مهربانی می باشد که همین خصلت ها از آن ایرانیان بوده و خواهد بود.

images

نیاز امروزمان به تعلیم و تعلم با توجه به شرایط جهانی و رقابت در عرصه های گوناگون در عرصه بین الملل بیش از هر زمان دیگری بوده و تکلیف بزرگی بر دوشمان نهاده شده است. امروز دنیا به سرعت در حال صنعتی شدن و پیشرفت های بزرگ علمی است و علم و دانش به عنوان یکی از مولفه های اصلی قدرت در جهان محسوب می شود و از همه مهم تر کشورهای با پشتوانه علمی قوی، دارای اقتصاد قوی بوده و به تبع آن مردمی با فرهنگ، مرفه و بی نیاز خواهند داشت، پس بیاییم برای داشتن پشتوانه قوی علمی دست به کار شویم و مهر دانش وری را بگسترانیم و با همت دانش آموزان و دانشجویان مان آینده ای درخشان برای کشور عزیزمان رقم بزنیم.

آموختن مان اگر با هدف و انگیزه بالا باشد قطعا راههای دشوار اقتصاد و تنگناهای فرهنگ را هموار خواهد نمود و  به عنوان پشتوانه ای عظیم در خدمت پیشرفت و اعتلای جامعه خواهد بود. ما نیز در سما چه در عرصه مدارس و چه در عرصه آموزشکده ها اهداف مقدسی در سر می پرورانیم و «مهارت آموزی» را در کنار دروس تئوری در دستور کار داریم تا فارغ التحصیلانی ماهر و آشنا به کار و حرفه روانه بازار کار نماییم و در این مسیر به تزریق نشاط و امید در جوانان عزیز و جویای کار و حرفه و همچنین به تحکیم بنیان خانواده ها می اندیشیم.

سما آن گونه که تا امروز ثابت نموده است در همه زمینه ها حرف های تازه و نو برای گفتن دارد و کماکمان در عرصه مدارس و دانشکده ها خلاقانه عمل نموده است. به نظر نگارنده مهمترین رسالتی که این مرکز آموزشی فرهنگی امروز عهده دار آن است، «کارآفرینی» و «مهارت آموزی» بوده چرا که با وجود بحران پیچیده «بیکاری» که بزرگ ترین معضل خانوده ها بوده و ذهن جوانان مان را درگیر نموده و ریشه در بسیاری از ناهنجاری ها دارد، سما با تمام وجود و ظرفیت کمر همت بسته تا این دغدغه بزرگ را از ذهن جوانان و خانوده های آنان خارج نموده و امید به زندگی با نشاط را برای شان به ارمغان بیاورد. امیدوارم دانش آموزان و دانشجویان عزیز با انتخاب آگاهانه محل تحصیل خود آینده ای موفق را برای کشور رقم بزنند. آغاز سال تحصیلی بر تمام دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید فرهیخته مبارک باد.

جواد نجار تمیزکار معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل   

14380610577

 

About سردبیر

Check Also

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل است

رشد گرانی‌ها و قیمت‌های کمرشکن امان مردم را بریده؛ دولت رئیسی فقط یک تماشاچی منفعل …