- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

مهندسان قلب تپنده جامعه هستند

 


دکتر عماد مطالبی در یادداشتی  به مناسبت روز مهندس نوشت:

مهندسان قلب تپنده جامعه هستند…

همای خبـر : مشاور کمیسیون توسعه پایدار شهری شورای شهر رشت به مناسبت روز مهندس نوشت:

مهندسی و جامعه بزرگ آن یکی از ارکان مهم یک جامعه و سرزمین است و باور کنید که اینان قلب تپنده جامعه هستند ؛ حوزه های وسیعی از نیازهای جامعه در دستان پر قدرت این متخصصان است. مهندسی تنها با هندسه و کالبد سر وکار ندارد بلکه مهندسی عبارت است از روح و درک متقابل از نیازمندی های جامعه در حوزه های وسیع آن و پاسخدهی مناسب، کاربردی و اجرایی به آن.

باید به  مهندسان اعتماد کرد، به آنان میدان عمل داد و قدر این جامعه با ارزش و علم آموخته را دانست. مهندسی در هر نوع خود، نیروی محرکه هوشمند اجرایی است که با تلاش و کوشش فراوان سرزمین و پهنه ها را با تمام سختی و مشکلات در مسیر توسعه و پیشرفت راهنمایی می کند و پاسخگوی نیازمندی هاست؛ لازم است به هر بهانه و از جمله در فرصت روز مهندس برای این تلاش و کوشش بی وقفه از آنان قدردانی شود.

و در آخر امید که با پشتیبانی
واقعی از این جامعه بزرگ بتوانیم در همکاری همه جانبه با مهندسی کشور در حوزه های تخصصی، آسایش و رفاه شهروندی را فراهم کنیم و در کنار پاسخدهی مناسب به نیازهای جامعه به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم برای همه جامعه مهندسی کشور بهترین ها را آرزومندم و باور دارم مسیر توسعه و پیشرفت و سازندگی توسط دستان پرقدرت این بزرگواران امریست امکان پذیر و تحقق آن با همکاری همه جانبه با جامعه مهندسی کشور صورت می پذیرد.

عماد مطالبی

مشاور کمیسیون توسعه پایدار شهری شورای ششم کلانشهر رشت