چاپ مطلب چاپ مطلب

موافقت با لایحه کمک سیصد میلیون تومانی بابت تأمین وعده‌غذایی اعضای حاضر در شعب اخذ رأی در روز انتخابات در جلسه شورای اسلامی شهر رشت


در جلسه شورای اسلامی شهر رشت با لایحه کمک سیصد میلیون تومانی بابت تأمین وعده‌غذایی اعضای حاضر در شعب اخذ رأی در روز انتخابات موافقت شد

به گزارش همای گیلان نقل از خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امشب در یک‌صد و بیست و نهمین جلسه شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با قدردانی از زحمات تمامی افرادی که به نحوی در برگزاری انتخابات پیش رو نقش دارند، اظهار کرد: هرکسی بخواهد تنور انتخابات را به هر روشی سرد کند اقدام شایسته‌ای نیست و میزان مشارکت مردم بسیار حائز اهمیت است.
تلاش نیروهای شهرداری به‌منظور برگزاری انتخابات
اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه نیروهای شهرداری رشت نیز برای برگزاری هر چه‌بهتر انتخابات در تلاش هستند، افزود: مردم اثبات کردند که همیشه از مسؤولان پیش گام تر حرکت می‌کنند.
وی به بررسی دفترچه بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: پیرامون بودجه بحث‌های بسیار زیادی انجام شد و به نتیجه رسیدیم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لایحه کمک سیصد میلیون تومانی مبنی بر تأمین وعده‌های غذایی اعضای شعب اخذ رأی بیان کرد: البته فرمانداری رشت و استانداری گیلان عدم تمایل خود را اخیراً از این بابت اعلام کردند اما با توجه به لایحه‌ای که به صحن شورا ارسال شد در این جلسه لایحه را مطرح کردم.
شهرداری رشت به حیاط‌خلوت تبدیل‌شده است
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری به حیاط‌خلوت بعضی تبدیل‌شده است، اظهار کرد: در شرایطی که شهرداری رشت در تأمین حقوق و مزایای پرسنل رسمی و شرکتی خود درمانده است معتقدم پرداخت هزینه ناهار انتخابات اقدامی نادرست است.
بهراد ذاکری با تأکید بر اینکه شرایط مالی شهرداری رشت مناسب نیست، افزود: در شرایط فعلی معتقدم شهرداری رشت جایز به پرداخت این هزینه نیست و باید در هر تصمیمی منافع شهروندان را در نظر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نیروهای شرکتی شهرداری رشت در بدترین شرایط مالی قرار دارند، گفت: باید مشخص شود که این مبلغ قرار است بابت تأمین غذای چند نفر پرداخت شود.
مردم در سرنوشت خودشان نقش ایفا کنند
عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه امیدواریم مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی در سرنوشت خودشان نقش ایفا کنند، اظهار کرد: با بخشی از صحبت‌های ذاکری همکار شورایی مبنی بر عدم پرداخت کمک مالی به‌واسطه تأمین وعده‌های غذایی انتخابات موافق هستم اما معتقدم باید به مباحث دیگر نیز توجه داشت و با توجه به اینکه شهرداری‌ها زیرمجموعه وزارت کشور هستند و وزارت کشور به مشارکت شهرداری‌ها دراین‌باره تأکید دارد باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم.
احمد رمضانپور با بیان اینکه درگذشته نیز در این دوران از برخی افراد حقیقی کمک گرفته می‌شد، افزود: معتقدم با فرماندار صحبت کنیم و درازای کمکی که شهرداری رشت دراین‌باره انجام می‌دهد از حمایت فرمانداری رشت در پروژه‌هایی که می‌توانیم برای رشت تعریف کنیم بهره‌مند شویم.
وی با تأکید بر اینکه به‌عنوان نماینده مردم در مجلس محلی زبان گویای آنان هستم، گفت: در شورا نیز پیرامون مباحث سیاسی صحبت می‌شود.
پاکبانان ناهار روزهای برفی را شخصاً برای خودشان خریداری کردند
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت خدماتی ازجمله خودرو و غیره برای انتخابات در اختیار فرمانداری رشت قرار داده است، اظهار کرد: در حین بارش برف با تعدادی از پاکبانان صحبت کردم و گفتند که از صبح زود تا ساعاتی از شب گذشته مشغول خدمت هستند اما حتی ناهار را شخصاً برای خودشان خریداری کرده‌اند.
حامد عبداللهی با بیان اینکه حقوق و سنوات فراوانی متعلق به پرسنل شهرداری رشت به تعویق افتاده است، افزود: با توجه به شرایط مالی حاکم بر شهرداری رشت از همکاران شورایی انتظار دارم تا با این لایحه موافقت نکنند.
تأمین وعده‌غذای انتخابات توسط شهرداری رشت در ادوار گذشته
محمدحسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمک شهرداری رشت به‌منظور تأمین وعده‌های غذای اعضای اخذ شعب رأی انتخابات در ادوار گذشته نیز انجام‌شده است، اظهار کرد: این موضوع در سال‌های گذشته نیز در دستور کار بوده و پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه استانداری گیلان و فرمانداری رشت نیز عدم تمایل خود را به‌منظور ادامه بررسی این لایحه اعلام کرده‌اند بهتر است به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه تنش این لایحه از دستور کار خارج شود.
قیمه قیمه شدن مصوبات شورا در فرمانداری رشت
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت نیز در هنگام بروز مشکلاتی همچون بحران برف از دولت کمک گرفته است، اظهار کرد: اگر این کمک موجب تعامل دوسویه به‌منظور مساعدت در پروژه‌های شهری می‌شود با آن موافق هستم.
فرهام زاهد با بیان اینکه مصوبات شورا در فرمانداری قیمه قیمه می‌شود، افزود: از فرمانداری رشت تقاضا داریم از شهرداری و مصوبات شورا حمایت بیشتری انجام دهد و معتقدم باید بررسی کنیم که اگر فرمانداری رشت نیز در مقابل با شهرداری تعامل دوسویه دارد ما نیز با این لایحه موافقت کنیم و در غیر این صورت ادای افراد غنی را درنیاوریم.
تأخیر در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مشخص نیست در شهرداری رشت چه می‌گذرد، اظهار کرد: تاکنون بارها بابت تأخیر و عدم پرداخت حقوق و مزایا و سنوات پرسنل شهرداری رشت به شهردار تذکر داده‌شده است اما متأسفانه هیچ اقدام مثبتی مشاهده نمی‌شود.
حجت جذب با بیان اینکه بارها بابت بحران برف به شهردار تذکر داده شد، افزود: شهردار می‌گوید در بحران برف دائماً در حال حرکت به سراوان و بالعکس بوده است که باید از شهردار بپرسیم مگر مشغول مسافرکشی بود که این سخنان را مطرح می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه شورا سیاسی نیست، گفت: انتظار دارم برخی از همکاران شورایی با مطرح کردن مباحثی پیرامون انتخابات و عملکرد شورای نگهبان فضای شورا را سیاسی نکنند.
با لایحه کمک مالی سیصد میلیون تومانی مبنی بر تأمین وعده‌های غذایی اعضای شعب اخذ رأی توسط شهرداری رشت موافقت شد.
گفتنی است در این جلسه دفترچه بودجه شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای شهر رشت بودجه شهرداری رشت در سال ۹۹ به مبلغ نهصد و پنج میلیارد تومان مصوب شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …