چاپ مطلب چاپ مطلب

موافقت مجلس با افزایش قیمت بنزین / بنزین آزاد ۱۰۵۰ تومان

همای گیلان: با خبر شدیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۴ با افزایش ۵ درصد و قیمت هر لیتر فراورده های نفتی برای توسعه پالایشگاه ها و زیرساخت های تأمین و توزیع فراورده های نفتی موافقت کردند.

 در بند «ی» تبصره ۲ بودجه ۱۳۹۴ آمده است:

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ اقدام کند و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد (۵%) به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف پانزده هزار میلیارد (۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال به مصرف برساند. این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌گردد و معاف از مالیات است.

براین اساس نرخ جدید بنزین سهمیه ای ۷۳۵ و بنزین آزاد ۱۰۵۰ تومان خواهد شد و سایر فراورده های نفتی از جمله گازوییل نیز ۵ درصد رشد خواهند داشت و چون نرخ تغییرات قیمت فراورده های نفتی اندک است امکان دارد دولت تنها این افزایش قیمت را به منظور کسب درآمدبر روی قیمت های آزاد فراورده های نفتی اعمال کند./فارس

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیر کل صمت گیلان: در سال گذشته ۱۹۷ مصوبه کارگروه تولید رفع موانع تولید اجرا شده است

مدیر کل صمت گیلان: در سال گذشته ۱۹۷ مصوبه کارگروه تولید رفع موانع تولید اجرا …