چاپ مطلب چاپ مطلب

موافقت کمیسیون شهرسازی شورای شهر رشت با اصلاحیه آیین نامه اجرایی تقسیط مطالبات شهرداری / تسهیلات جدید در تقسیط عوارض شهرداری رشت

موافقت کمیسیون شهرسازی شورای شهر رشت با اصلاحیه آیین نامه اجرایی تقسیط مطالبات شهرداری /
تسهیلات جدید در تقسیط عوارض شهرداری رشت


– موافقت با کلیات طرح راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی گردشگری در ۴ ورودی شهر رشت

در جلسه پانزدهم کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر رشت به ریاست مسعود عباس نژاد،، پس از توضیحات مدیر تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری و رایزنی با اعضای کمیسیون با مفاد اصلاحی آیین نامه اجرایی تقسیط مطالبات شهرداری رشت موافقت شد.

پایگاه خبری همای گیلان نقل از گیلان کلیـک  – در این جلسه که با حضور محسن سماکچی، نایب رئیس، سید شمس شفیعی منشی کمیسیون ، نادر حسینی عضو کمیسیون و مدیرانی از شهرداری برگزار شد ، لایحه ارسالی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر راه‌اندازی کیوسک های اطلاع رسانی گردشگری در ۴ ورودی شهر رشت از سمت جاده تهران، جاده انزلی، جاده فومن و جاده لاهیجان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه تاکید شد از آنجا که این لایحه در ابتدا با بحث واگذاری چهار کیوسک در مبادی ورودی شهر آغاز و سپس مبدل به واگذاری صد متر زمین در چهارسوی شهر و در مجموع ۴۰۰ متر زمین به سازمان میراث شد و ظاهرا طرح مذکور از اعتباری دولتی نیز برخوردار است، رای کمیسیون شهرسازی موافقت با کلیات موضوع است و تصمیم گیری نهایی به رای صحن علنی و توضیحات معاونت اداره کل میراث و گردشگری با ارائه مستندات در صحن موکول میگردد.

مسعود عباس نژاد در ادامه ضمن اشاره به ایام سالروز وفات حضرت زینب سلام الله علیها اظهار کرد: فضاسازی شهری در مناسبت وفات حضرت زینب .س. کمرنگ بود و انتظار میرود سازمان سیما منظر در هر مناسبت ملی و مذهبی رسم و عرف را بجا آورده و در حد نصب چند استند ادای دین به بزرگان مذهبی را بجا آورد و رضایت شهروندان از این محل نیز فراهم شود.

وی در بحث راه اندازی مراکز اطلاع رسانی گردشگری در مبادی ورودی رشت نیز با ذکر اینکه ظاهرأ این طرح از اعتبار دولتی نیز برخوردار است گفت: چنانکه مستحضر هستید نصب کیوسک در حریم راه منع قانونی دارد و اختصاص زمین در این چهار منطقه نیز مشمول طی مراحل اداری است و باید انتفاع شهرداری در راه اندازی این مراکز نیز مشخص شود؛ ضمن آنکه طبق اذعان مدیران شهرداری، ما در همه مبادی ورودی دارای زمین مناسب برای این امر نیستیم و ممکن است ملزم به خرید زمین برای این منظور شویـم.

محسن سماکچی ، نایب رئیس کمیسیون نیز با بیان اینکه با کلیت موضوع که ایجاد یک ایستگاه مکث برای گردشگران و دریافت اطلاعات برای معرفی اماکن گردشگری در شهر رشت است موافقیم گفت: مطالعه قبل از اجرا اصل مهمی است و مبادا همین فضاهای مکث سبب بروز ترافیک در مبادی ورودی شهر شود.

وی گفت: این طرح در مجموع لازم به اجراست اما برای اجرا دارای ابهامات است و با توجه به اینکه طرح از اعتبار کشوری نیز برخوردار است میتوان آن را به شکلی اجرایی کرد که یک اقامتگاه و محل استراحت کوتاه برای مسافران نیز باشد ضمن آنکه ساخت نمازخانه و سرویس های بهداشتی در این مراکز نیز در مفاد لایحه تعریف شده است.

سید شمس شفیعی منشی کمیسیون نیز با تصریح اینکه ایجاد ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی و یک نمازخانه در لایحه مذکور مورد تاکید ماست گفت: لازم است معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با توضیحات و شفافیت کامل در صحن علنی جزییات این طرح را اعلام نماید و توضیح دهد ۱۰۰ متر زمین قابل واگذاری را به چه کاربری خواهد رساند و اگر انتفاع مشخصی در این راستا به شهرداری میرسد ،مدیریت شهری حاضر به مشارکت در طرح خواهد بود.

شفیعی گفت: واگذاری زمین و ایجاد نمازخانه و سرویس های بهداشتی در این پروژه مد نظر است با این قید که این مراکز پس از ۱۰ سال به شهرداری رشت عودت داده شود.

نعمت پور رئیس سازمان ساماندهی مشاغل نیز در این جلسه با ذکر اینکه در لایحه ایجاد یک کیوسک در بافت مرکزی شهر نیز مورد درخواست سازمان گردشگری بوده است گفت : شهرداری به دلیل اغتشاش بصری و پیشگیری از حواشی احتمالی با ایجاد این کیوسک در مرکز شهر مخالف است.

موافقت کمیسیون شهرسازی با اصلاحیه آیین نامه اجرایی تقسیط مطالبات شهرداری


در ادامه جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری مریم گل‌احضار مدیر تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری مفاد اصلاحی آیین نامه تقسیط مطالبات شهرداری رشت را برای کمیسیون تشریح کرد که مفاد آن ، پس از بررسی یکایک مواد و تبصره ها، مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

گل احضار با ذکر اینکه اصلاحات در آیین نامه در مواردی به نفع شهروند و در مواردی به نفع شهرداری تنظیم شده است گفت: منظور از اصلاحات به روزرسانی امور جاری و ایجاد تسهیلات در نحوه پرداخت شهروندان است.

گل احضار گفت: موارد اصلاحی پس از مشورت با مدیران مناطق و طبق تجربیاتی که در جریان رسیدگی به پرونده ها بدست می‌آید پیشنهاد شده است.

در این اصلاحیه تصریح گردید: ضوابط آیین نامه شامل مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی است و شامل ادارات، سازمانهای دولتی، نهادهای عمومی، نیروهای نظامی ، بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری و قرض الحسنه و غیره نمیگردد.

– مؤدیان بدهکار که بابت تعیین تکلیف به مناطق مراجعه میکنند میتوانند بابت کلیه بدهی حداکثر تا سه ماه یک فقره چک با ضامن معتبر در مهلت مقرر تسلیم نمایند و پرداخت آنان باید ظرف سه ماه انجام شود و صورت عدم پرداخت ظرف سه ماه مشمول تقسیط نخواهند بود.

-در بخشی از این آیین نامه تصریح شده است در آمدهای اختصاصی شهرداری اعم از عوارض آتش نشانی، حمل و نقل ریلی، جرائم کسری پارکینگ ، عوارض فضای آموزشی و موارد از این دست که برابر قانون مصارف آنها مشخص است قابل تقسیط نبوده و باید نقدأ پرداخت شود ضمن آنکه اختیارات مدیران مناطق از مبلغ پنج میلیارد تومان به سقف ۲۰ میلیارد افزایش می یابد.

در لایحه دیگر این جلسه مربوط به تقسیط عوارض نوسازی در ملکی واقع در منطقه یک شهرداری با مشورت رئیس کمیسیون بودجه با پرداخت ۲۰ درصد عوارض و الباقی تقسیط ۲۴ ماهه موافقت گردید.

انتهای پیام/ همای خبر ( گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ ارزش ها و فضایل اخلاقی بود

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ …