چاپ مطلب چاپ مطلب

موج جدید بارش باران و برف در راه است

احسان مرادی در اصفهان اظهار داشت: روز جمعه در مناطقی از کشور، بخصوص در نیمه جنوبی و شرقی شاهد بارش هستیم که این بارشها همچنان ادامه خواهد داشت و در استانهای هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و مناطقی از خراسان رضوی بسیار شدید است.

untitled

این پژوهشگر درباره بارش های جدید افزود: اما همانطور که در مصاحبه های قبلی هم گفته شد، از امشب و بامداد فردا، از سمت غرب و شمال غرب، سامانه جدیدی وارد می شود که سردتر از سامانه قبل است و با نفوذ هوای سرد عرض های شمالی حمایت می شود. این سامانه بخصوص شنبه سبب بارش باران در مناطق گسترده ای از کشور خواهد شد که بارش در مناطق سردسیری به شکل برف خواهد بود و هر چقدر به شنبه شب و بامداد یکشنبه آینده نزدیک می شویم بارش های برف یا مخلوط برف و باران گسترده تر می شود.

مرادی درباره شدت بارشها افزود: البته ساز و کار این سامانه کمی با سامانه قبلی که طی روزهای گذشته فعال بود، متفاوت است و انرژی و شدت بارش سامانه قبلی را ندارد، اما فراموش نکنیم که سامانه قبلی از نظر رطوبتی بسیار حمایت می شد و بارشهایش در بسیاری از مناطق فوق العاده و کم نظیر بود و سامانه فعلی اگرچه در مقایسه با قبلی ضعیف تر است اما اگر کشور را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم کنیم، بارشهایش در نیمه جنوبی مناسب و چشمگیر تر از نیمه شمالی خواهد بود. اوج بارش را فردا در استان های حاشیه زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطقی از مرکز، جنوب شرق، جنوب و شرق شاهد خواهیم بود.

این پژوهشگر با هشدار به مردم و کشاورزان گفت: افت محسوس دما طی ۴۸ ساعت آینده، بخصوص در استان های حاشیه زاگرس، استان های مرکزی و استان های شرقی، سبب بارش برف و کولاک در کوهستان ها، اختلال در رفت و آمدهای برون شهری، سرمازدگی برخی محصول ها و لغزندگی راه ها می شود. همچنین ادامه بارش های رگباری همراه با آذرخش و وزش باد موجب آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودها در جنوب و شرق کشور می شود.

مرادی در آخر با اشاره به نفوذ سامانه دیگری طی روزهای آینده افزود: بار دیگر از دوشنبه آینده سامانه بارش زای جدیدی از سمت شمال غرب وارد می شود و روز سه شنبه گسترش بیشتری در نیمه شمالی و غربی خواهد داشت./افکار نیوز

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …