چاپ مطلب چاپ مطلب

موزه میراث روستایی درصدر پربازدیدترین اماکن گیلان/ بیش از یک میلون گردشگر وارد استان شد

همای گیلان: حمید آذرپور، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز با اشاره به افزایش ورود گردشگر به استان گیلان همزمان با ایام نوروز  گفت: از ۲۷ اسفند سال ۹۴ استان گیلان پذیرای مسافران نوروزی بوده است.

IMG13220921

وی ادامه داد: از ۲۷ اسفند ۹۴ لغایت ۱ فروردین سال جدید ۲۳۴ هزار و ۱۳۶ خودرو وارد استان گیلان شده است.

آذرپور با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی ورود گردشگر به استان در مقایسه با مدت مشابه نوروز ۹۴تصریح کرد: یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۸۲ نفر در این مدت وارد استان گردشگرپذیر گیلان شدند.

وی به اقامت مسافران نوروزی در استان اشاره و بیان کرد: در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان با افزایش ۶.۲۹ درصدی اقامت و ماندگاری گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته  مواجه هستیم.

معاون گردشگری استان گیلان اضافه کرد: ۶۹۲ هزار و ۲۲۸ نفر در واحدهای اقامتی استان پذیرش شدند.

وی  با بیان اینکه همه شهرها به تناسب واحدهای اقامتی، وسعت و اماکن تفریحی خود پذیرش گردشگر دارند گفت: لاهیجان و انزلی با بیشترین پذیرش مسافر نوروزی مواجه بودند.

آذرپور افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افرایش در همه بخش ها از ورود مسافر تا اقامت و بازدید از موزه ها را شاهد هستیم.

وی تاکیدکرد: موزه میراث روستایی استان در صدر پربازدیدترین اماکن گردشگری استان قرار دارد و شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان با توجه به شرایط جوی استان در رده های بعدی پربازدید ترین اماکن گردشگری هستند.

آذرپور تصریج کرد: دقایقی پیش وزیر اقتصاد به همراه هیئت همراه از موزه میراث روستایی گیلان بازدید کرد.//شبستان

About سردبیر

Check Also

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره سر – خلخال و اردبیل

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان: شروع پروژه تعویض مقره های نامناسب خط پره …