چاپ مطلب چاپ مطلب

موسس آموزشگاه علمی آزاد طهورا و نماینده انحصاری موسسه فرهنگ آریا در رودسر: سیده همتا سیدشفوی مقدم در بین۷۵کشور جهان مقام قهرمانی را کسب کرد / هر کودکی با هر سطح هوشی می تواند در محاسبات ذهنی موفق باشد

?در چند روز گذشته ایران ؛ گیلان و شهرستان رودسر شاهد قهرمانی یکی از فرزندان رودسری شد

اختصاصی همای گیلان: سیده همتا سیدشفوی مقدم کودک ۸ساله رودسری که توانست از بین ۷۵ کشور شرکت کننده در جهان مقام قهرمانی را در محاسبات ذهنی با چرتکه ucmasکه در کشور مالزی برگزار گردید از آن خود کند. مطمئنا در پرورش چنین نخبه هایی افراد زیادی سهیم هستند که باید قدردان بود .
? خانم یوسفی مدیر آموزشگاه علمی آزاد طهورا نماینده یوسی مس شهرستان، از موسسه فرهنگ آریا یکی از فعالان این رشته در شهرستان رودسر است که توانست با چندین سال تلاش ثمره اش را با خوشحالی و افتخار شاهد باشد .

?سرکار خانم یوسفی مدیر و موسس آموزشگاه علمی آزاد طهورا دراین باره با خبرنگار همای گیلان به گفتگو نشست :
?سیده همتا سید شفوی مقدم اولین دانش آموز گیلانی از شهرستان رودسر بوده که در سطح خود توانست ۲۰۰ سوال ذهنی را بدون اشتباه پاسخ دهد و مقام قهرمانی جهانی را در رشته یوسی مسی کسب نماید .
? یوسی مس یک محاسبه ذهنی با چرتکه است و کودکان می توانند در ذهن های کوچک و خلاقانه خود چرتکه و تصویرسازی ذهنی داشته باشند .
♦️یوسی مسی رشته ای است که پس از گذشت چندین ماه از حضور دانش آموز در کلاسها نیمکره مغزی آنها فعال می شود و تجربه اثبات کرده در مدرسه نیز این دانش آموزان به نسبت سایر دانش آموزان فعال تر و ذهنشان پویاتر است .
♦️مدیر آموزشگاه طهورا با اشاره به اینکه هیچ موفقیتی بدون تلاش حاصل نمی شود افزود : دانش آموزان رشته یوسی مس با تمام وقتی که در کلاس صرف می کنند حتما باید روزانه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بهمراه خانواده خود تمرین داشته باشند تا بتوانند به پویایی ذهن دست یابند .
? محاسبات ذهنی روزانه به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا هر دو نیمکره مغزی آنان همزمان با یکدیگر فعال شود و اینگونه می توان به رشد و پویایی ذهنی دانش آموز کمک کرد .
?وی با اشاره به اینکه هر سال یک دوره مسابقات شهرستانی و استانی و کشوری و همچنین جهانی برگزار می شود افزود : در تمامی این رده ها همتا شفوی مقدم توانست مقام اول را کسب کند تا به مرحله کشوری دست یابد و خانواده ها مطمئن باشند فرزندان آنها نیز می توانند روزی به این مقام راه یابند
✳️ با شناختی که از کودکان این منطقه دارم می دانم و معتقدم اگر قلبا کودکان بخواهند ورود نمایند و ورود با تلاش خانواده ها نیز همراه باشد ما همتاهای زیادی را به عنوان نخبه راهی مسابقات قهرمانی خواهیم کرد.
? سیده همتا در حال حاضر در ترم ۷ این رشته به سر می برد که شروع آموزش یوسی مس را در مهد سروناز با مدیریت سرکار خانم زمانی آغاز نمود و در ادامه در آموزشگاه در حال گذراندن دوره آموزشی می باشد.
?مدیر آموزشگاه طهورا خطاب به مادران رودسری گفت : مطمئنا اکثر مادران بدلیل مدل زندگی ماشینی فرصت آن را ندارند تا زمانی را صرف همراهی دانش آموزانشان در کلاسهای متفرقه داشته باشند اما می خواهم این تضمین را بدهم که محاسبات ذهنی با چرتکه پدیده ای است که با ۱۵ دقیقه تمرین در طول روز کودکانشان را به نخبه تبدیل خواهد کرد و شک نداشته باشند هر کودکی با هر سطح هوشی می تواند در یوسی مس ورود کند و موفقیت در تمامی رشته ها را از آن خود سازد .
?یوسفی با بیان این مطلب که معتقدم با کار گروهی می توان قله های صعب العبور راهم فتح کرد اضافه داشت : در مسیر موفقیت کار گروهی می تواند انسان را با سرعت بیشتری به هدف برساند و مطمئنا در مسیر افتخار آفرینی سیده همتاسیدشفوی مقدم افراد زیادی تاثیرآفرین بودند که جا دارد از خانواده محترم همتا و مربیان پرتلاش آموزشگاه تقدیر و تشکر داشته باشم .
وی در ادامه از حمایت ها و پیگیری های همیشگی خانم عصری مدیر مدرسه دانش بنیان رودسر نیز تقدیر وتشکر بعمل آورد.
♦️مدیر آموزشگاه علمی طهورا در پایان از حضور مسئولین شهرستانی و ریاست آموزش و پرورش رودسر جهت دلگرمی این دانش آموز قبل از اعزام و همچنین بعد از کسب مقام جهانی تشکر نمود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …