سازنده این دو پروژهی اپلیکیشن« تیم توسعهدهندهی هوشمند دینا» عضو پارک علم و فناوری گیلان و عضو خانهی رسانههای دیجیتال خاتمالانبیا گیلان است.
اعضای تیم شامل سعیده مجیدی مرخالی فارغالتحصیل کارشناسی رشتهی گرافیک ایده پرداز و از بنیانگذاران این تیم است. او طراحی هوش مصنوعی، ظاهر کاربری و تجربهی کاربری را هم دارد..
شایان تقی نژاد رودبارکی دیگر عضو این تیم دانشآموختهی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (تیزهوشان)، فارغالتحصیل کارشناسی نرمافزار کامپیوتر، ایده پرداز، هم بنیانگذار، طراح و مجری هوش مصنوعی، طراح و مجری تجربهی کاربری، طراح و مجری ظاهر کاربری است.
رضا برزگر دیگر عضو محقق این تیم است که هم بنیانگذار و هستهی فناور این تیم است. برزگر دانشآموختهی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ( تیزهوشان)، ایده پرداز هوش مصنوعی، ایده پرداز سیستم مدیریت دانش کسبوکارهای خانگی و کوچک، ایده پرداز تجربهی کاربری و ظاهر کاربری، ایده پرداز و مجری بخش روابط عمومی و تبلیغات، ایده پرداز ابزارهای موجود در نرمافزار است. استاد مشاور این « تیم توسعهدهندهی هوشمند دینا» دکتر سمیعی است.
اعضای این تیم پانزدهم شهریورماه در جریان برگزاری نخستین جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران برای معرفی دو پروژه خود در دیداری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد ، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ، علم، توسعه و اقتصاد دانشبنیان و سید رضا موسویان رئیس رسانههای دیجیتال حضور پیدا کردند.
این دیدار در شرایطی انجام شد که پیش از آن وزیر فرهنگ و ارشاد در سخنرانی خود در مراسم اختتامیه جشنواره دائمی تولید محتوای دیجیتال ایران از برگزاری جشنواره دائمی مد و لباس در فضای مجازی با هماهنگی معاونت هنری و به محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نیمه دوم سال جاری خبر داده بود.
اپلیکیشن دینامد چیست؟
بر اساس توضیحات ارائهشده اعضای تیم در حال حاضر یکی از دغدغههای اصلی یک مصرفکننده این است که چگونه میتواند از حجم بالایی از محصولات حوزهی صنعت مد با تنوع بسیار زیاد که در ایران تولید میشود آگاه شود؟ و چطور میتواند در بین این محصولات که بهاحتمالقوی تنها تعداد اندکی از آنها موردپسندش خواهند بود، یک مجموعهی کامل و هماهنگ پیدا و انتخاب کند؟ که این موضوع جدا از حجم بالا و دشوار بودن دسترسی به تمام محصولات، نیازمند داشتن دانش در حوزهی مد و زیبایی و ذهنی با حافظهی بسیار قوی است که بتواند تصاویر بسیار زیادی را کنار یکدیگر قرار دهد و سپس پردازشی انجام دهد که از میان آنها بتواند محصولات مورد انتظارش را در کنار یکدیگر تصور کند و سپس اقدام به خرید کند و البته میتوان این مسئله را پیچیدهتر از این کرد. خانمها چطور میخواهند آرایشی مناسب با ظاهر خود و هماهنگ با آن مجموعه از پوشاک و زیورآلاتی را که انتخاب کردهاند بیابند ؟هزاران رنگ و میلیونها ترکیب پیش روی او است!
بر همین اساس با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد گیلان و با حمایت مستقیم فیروز فاضلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گیلان و پشتیبانی دکتر سمیعی رئیس خانهی رسانههای دیجیتال مجتمع خاتمالانبیا (ص) گیلان و با همکاری وزارت ارشاد کل کشور بر اساس طرح و ایدهی ” تیم توسعهدهندهی هوشمند دینا و آقای کاوه روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال شکلگرفته و این اهداف را دنبال میکند: حفاظت از فرهنگ ایرانی اسلامی خصوصاً اقوام مناطق مختلف ایران و فرهنگهای محلی، پیدا کردن استعدادها و ظرفیتهای منابع انسانی ایران بهصورت گسترده و وسیع در حوزهی صنعت مد، پیدا کردن ظرفیتهای فرهنگی منطقهای برای گسترش روابط فرهنگی و تجاری جهت به وجود آوردن بازار دائمی صادرات در حوزهی صنعت مد، به وجود آوردن اکوسیستم کسبوکار در حوزهی صنعت مد، حمایت از تولید داخلی و کسب سهم بیشتری از بازار ایران و منطقه ، توسعهی پایدار با حمایت از فناوریهای سبز در حوزهی صنعت مد با همکاری و مشاورهی سازمان مردمنهاد سبزکاران و برقراری ارتباط فرهنگی بین مردم بهواسطهی صنعت مد و کاهش شکافت طبقاتی.
برنامهای مخصوص گوشیهای هوشمند
تیم توسعهدهندهی هوشمند دینا که در صنعت مد لباس، پوشاک، زیورآلات و نساجی فعالیت میکند تلاش میکند به کاربرها مشاورهای سریع، هوشمند و دقیق ارائه دهد تا بتوانند انتخابهای بهتری متناسب باسلیقه، شخصیت و ویژگیهای فیزیکی و ظاهری بدنشان داشته باشند.
اعضای این تیم توضیح میدهند که محصول ارائهشده از سوی آنها یک برنامهی مخصوص گوشیهای هوشمند است که توسط هوش مصنوعی طراحیشده و با استفاده از اطلاعاتی که از کاربر و بازار مد به دست آورده میتواند به کاربر مشاوره ارائه دهد.
اعضای تیم توسعهدهندهی هوشمند دینا میگویند : تصور کلی ما این است که اکثر افراد به دلایلی بهسختی میتوانند انتخاب مناسبی برای خودشان انجام دهند و یا توانایی بررسی تمام محصولات و هماهنگ کردن تمام آنها با یکدیگر را ندارند. نمیتوانند برای موقعیتهای مختلف بهخوبی تصمیم بگیرند که چه بپوشند و یا چگونه ترکیبی از لباسها، مدلها، رنگها، بافتها، جنسها و نقشها والگوها را انتخاب کنند.//گیل نگاه