چاپ مطلب چاپ مطلب

مکان‌های گردشگری گیلان بازرسی می‌شود

عصر دیروز در جریان بازدید از ایستگاه اطلاع‌رسانی نوروزی ورودی این شهر اظهار کرد: ستاد اسکان مسافران نوروزی به صورت شبانه‌روزی در مرکز استان راه‌اندازی شده است.

13921129000121_PhotoA

وی از بازرسی مکان‌های اقامتی و گردشگری گیلان در نوروز ۹۳ خبر داد و افزود: تلفن پیام‌گیر دایمی ۶۶۱۸۴۶۵-۰۱۳۱ آماده ثبت شکایت‌ها، پیشنهادها و انتقادهای شهروندان از مکان‌های اقامتی و گردشگری استان است.

آذرپور با بیان اینکه تعداد ۱۸ نفر از بازرسان اداره کل میراث فرهنگی گیلان در چهار گروه در مسیرهای مختلف استان حضور دارند، تصریح کرد: بازدید از مکان‌های اقامتی و گردشگری با همکاری نهادهای بازرسی گیلان انجام می‌شود.

* توزیع ۴۰۰ هزار نقشه راهنمای گردشگری گیلان در نوروز ۹۳

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به انتشار و توزیع بروشورهای آشنایی با این استان بین گردشگران اشاره کرد و گفت: نوروز ۹۳ تعداد ۴۰۰ هزار نقشه راهنمای گردشگری گیلان در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی توزیع می‌شود.

وی توزیع نقشه جاذبه‌های گردشگری گیلان بین مسافران را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: بروشور غذاهای محلی گیلان تهیه و توزیع می‌شود.

آذرپور، تعداد ۷۵ هتل، ۲۰ هتل آپارتمان، ۶۸ مجتمع اقامتی تفریحی و ۴۵ مهمانپذیر را آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در گیلان دانست و اظهار کرد: تعداد ۳۶۲ مدرسه در نقاط مختلف استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به فعالیت ۷۳۶ خانه‌مسافر در گیلان، خاطرنشان کرد: بیشترین خانه‌مسافرها در بندر انزلی فعالیت می‌کنند.

وی خانه‌های مسافر را دارای نرخ مصوب عنوان کرد و افزود: خانه‌های مسافر غیر مجاز از دغدغه‌های مسئولان است.

*خانه‌های مسافر گیلان ساماندهی می‌شود

آذرپور از ساماندهی خانه‌های مسافر در گیلان خبر داد و بیان کرد: خانه‌های مسافر با انجام فراخوان در چارچوب مقررات فعالیت می‌کنند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه کیوسک‌هایی با نشان مشخص برای پذیرش گردشگران در منازل استیجاری مشخص شده است، تصریح کرد: کیوسک‌های مذکور در مسیر گردشگران مستقر شده است.

وی به فعالیت ۱۹۴ واحد رستوران بین‌راهی و سفره‌خانه در گیلان اشاره کرد و گفت: گردشگران از رستوران‌های بین‌راهی دارای پروانه استفاده کنند.

آذرپور با اشاره به فعالیت ۵۷ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در گیلان، یادآور شد: کاروان‌های رایگان گردشگری در رشت و تعدادی از شهرستان‌ها در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان راه‌اندازی کاروان‌های گردشگری را با همکاری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری عنوان کرد و افزود: کاروان‌های گردشگری به مقصد جاذبه‌های گردشگری و مذهبی راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی، کاروان گردشگری رشت روزانه در دو مرحله گردشگران را از مسیر خانه جهانگردی واقع در بوستان ملت به مقصد موزه میراث روستایی جابه‌جا می‌کند.

*خدمات گردشگری گیلان در نوروز ۹۳ افزایش نرخ ندارد

آذرپور با بیان اینکه ارائه خدمات گردشگری در نوروز ۹۳ افزایش نرخ ندارد، اظهار کرد: نرخ‌ها در مکان‌های پذیرایی، اقامتی و گردشگری باید در معرض دید مسافران باشد.

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …